Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpris til Norge Postnord

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

kan nogen svare på om hvordan man skal opkræve den nye told sats plus fragt til sin kunder i norge

jeg har forstået det sådan at man opkræve 130 DKK i told + forsendelses prisen er de 160 DKK inkl eller eksl moms, da fragten nu er plus moms ???? 

vis dette er tilfældet afliver PostNord nærmest min forretnings levering af pakker til Norge da en fragtpris inkl fortoldning vil koste mine kunder 291 DKK plus moms for 0-1 kg fragt efter volume beregninger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder der er tale om om et fortoldningsgebyr og ikke den egentlige told.  Hvor har du set at de vil opkræve 160 Dkk ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Citat fra Email modtaget fra PostNord. som man også kan læse i PDF

-----------------------------------------

PostNord har valgt fra 2. januar 2017 at ændre måden hvorpå pakker til Norge bliver håndteret. Hvor de norske pakker førhen blev overdraget til Bring (Posten Norge), når pakkerne kom ind i Norge, bliver pakkerne fra det nye år i stedet håndteret af PostNords eget netværk (PostNord Norge) hele vejen til modtageren.

Denne omlægning medfører, at PostNord kommer til at opnå fuld kontrol over leveringsforløbet og den service, der leveres til deres kunder. Den ændring betyder også, at PostNord vil komme til at kunne tilbyde deres kunder en bedre service, som PostNord har udsendt til alle sine erhvervskunder.

Men i forbindelse med omlægningen har PostNord desværre også valgt at lave en ændring i indfortoldningsproceduren, der vil medføre store konsekvenser for de erhvervsdrivende, som i dag har enkeltsendinger til Norge gennem PostNord.

3426.postnord-dyrere-at-sende-pakker-til-norge-2017.pdf

fremgår også her hos pakkelabels

https://www.pakkelabels.dk/2016/12/22/dyrere-at-sende-postnord-pakker-til-norge-fra-2-januar-2017/

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

det tåbelige postnord begynder at kassere nu også fortoldningsgebyr for pakker til Norge, som ikke er toldpligtige.

der må være grænser for deres kreativitet! 

den butik burde lukkes - omgående

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer bestemt til at påvirke mit salg til Norge vis jeg anvender PostNord til at skulle sende til Norge, 

Jeg kan sende til Norge med DHL Express til den sammen pris og så er det DAG til DAG levering i forhold til PostNord, jeg er bare rystet over at man ikke tænker de erhvervsdrivende ind i deres kreative ideer.

jeg mister desværre nok de kunder jeg har i Norge som det ser ud pt. med de priser

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Amadeo:
det tåbelige postnord begynder at kassere nu også fortoldningsgebyr for pakker til Norge, som ikke er toldpligtige.

Hvorfor er det du mener at visse pakkerne ikke skal indfortoldes i Norge?  Det skal alle pakke jo også til Danmark hvis de kommer fra 3. lande.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:
jeg mister desværre nok de kunder jeg har i Norge som det ser ud pt. med de priser

Du er da overhoved ikke tvunget til at bruge Post Nord til Norge, der findes rigtigt mange andre muligheder. f.eks GLS, Bring, Asendia, DHL, UPS, FedEx ... OSV.

Hvad pris du kan opnå hos den enkelte firma afhænger af dit årlige antal pakker til Norge.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindblad1:
vis dette er tilfældet afliver PostNord nærmest min forretnings levering af pakker til Norge da en fragtpris inkl fortoldning vil koste mine kunder 291 DKK plus moms for 0-1 kg fragt efter volume beregninger

 

Du du glemmer jo at dine kunder tidligere selv har skulle betale indfortoldningsgebyret når varen ankom til Norge, så hvor gør forskellen?  Mht. moms er det jo ikke moms på eksport, så den burde du få refunderet.  Du skal jo heller ikke opkræve dansk moms af vare du sender til Norge.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

regelmæssigt er den eneste ændring at du nu betaler for det gebyr som pakken pålægges ved indfortoldning i norge, hvor det førhen var modtageren der betalte den del ved ankomst, du ligger bare de 130 til og prisen er som den altid har været.

Der er ikke noget der som sådan har ændret sig omkostningen for det er den samme, nu klares det bare som en del af fragtprisen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Lindblad1:
vis dette er tilfældet afliver PostNord nærmest min forretnings levering af pakker til Norge da en fragtpris inkl fortoldning vil koste mine kunder 291 DKK plus moms for 0-1 kg fragt efter volume beregninger

 

Du du glemmer jo at dine kunder tidligere selv har skulle betale indfortoldningsgebyret når varen ankom til Norge, så hvor gør forskellen?  Mht. moms er det jo ikke moms på eksport, så den burde du få refunderet.  Du skal jo heller ikke opkræve dansk moms af vare du sender til Norge.

jeg MENER at huske at forskellen er, at - helt som i DK - beregnes der ikke indfortoldningsgebyr af pakker under ?? kr i Norge - og som jeg forstår det kommer gebyret nu på alle pakker - uanset værdi - så det kan ramme helt små/billige varer. Ellers er jeg enig i det ikke kan gøre større forskel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)