Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges vdr. lovgivning omkring fraflytning og depositum!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg håber, at der er en(flere) flink(e) amino person(er), som kan hjælpe.  :)

Baggrund:
Min kæreste og hendes veninde har lejet en andelsbolig fra d. 1 september 2016 i 2 år.
Efter 2 og en halv mdr bliver de opsagt af udlejer med 3 mdr´s varsel, da Andelsbolig ejeren vil sælge andelsboligen, så de kan købe et hus.
Andelsbolig ejeren finder hurtig en køber og i dag i andelsboligen solgt med et 3 mdr´s varsel frem til d. 1 marts 2016.

Det er i mellemtiden lykkes med noget super held, at min kæreste har fået fat i en lejebolig fra start/midt januar 2017.

Spørgsmålene kommer her:
1) Andelsbolig ejeren ønsker ikke at tilbagebetale depositum til dem, da det står som "ikke refunderbar" i kontrakten.
Men i §7 (lejeloven/kontrakten) skal lejligheden ikke tilbageleveres som "nyistandsat" + der er ikke lavet et indflytningssyn? Dvs Andelsbolig ejeren skal dokumentere en evt. skade forudsaget af lejer, hvilket kan være yderst besværligt.
Kan udlejer virkeligt lave sådan et "stunt" og derved beholde depositum? Dvs. tage en lejer ind, modtage depositum og kort efter smide lejer ud og beholde hele depositum?

2) I §11 har de et opsigelsesvarsel på 2 mdr. Nu har min kæreste og hendes veninde været heldige og få fat på en ny lejlighed og de ønsker at flytte ind midt januar 2017.
Andelsbolig ejeren ønsker at de skal blive boende til 1 marts 2017 (hvilket der ikke er krav om i kontrakten), da dette nu er aftalt med køber samt andelsboligforeningen.
Jeg faldt dog over dette link:
http://boligportal.dk/blog/2015/05/20/lejer-saadan-goer-du-ved-opsigelse-af-dit-lejemaal/
Citat/udklip fra ovenstående link: "Vil din udlejer for eksempel tilbage og bo i lejemålet eller sætte lejemålet til salg, når du fraflytter, så har han pligt til at lade dig flytte før din opsigelsesperiode. Og du skal ikke længere betale husleje, efter du er flyttet og frem til dit opsigelsesperiode udløber."
Jeg tolker det som om, at min kæreste samt hendes veninde kan flytte ud i midt januar 2017 og ikke behøver at betale fra midt januar 2017 og frem?
Forstår I det også således? Og hvis det var jer, ville I også kun betale halv husleje nu her?

Alle gode råd og erfaringer er yderst velkomne :)

På forhånd 1000 tak for hjælpen og I ønskes alle sammen godt nytår fra Polen :D

.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at se selve lejekontrakten og er ikke nok med det du gengiver.

Send den evt. på cardeldk@gmail.com

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er det tvivlsomt om udlejer overhovedet kan opsige dem med salg som grund, at du sælger det udlejede er ikke mig bekendt ikke gyldig opsigelses grund fra udlejers side, uanset hvad der står i deres lejekontrakt, udlejer kan kun opsige med henblik på selv at bebo, eller hvis de misvedligeholder lejeaftalen.

Leje kontrakten kan aldrig stille lejer dårligere end lejeloven, udlejer har indgået to årig udlejning og har ikke mulighed for at opsige den før den dato. Vil de havde pigerne ud må de købe dem ud.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao forudsætter at der er tale om almindelig leje, men her er det jo fremleje, så dit svar er forkert.

Du forudsætter at der er tale om en fremlejeaftale som er uopsigelig i en tidsbegrænset aftale, hvilket vi ikke ved noget om endnu.

Da vi helst ikke skal give forkerte svar, er det vigtigt at se fremlejeaftalen.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)