Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klogt at no-indexe sitemap og kontaktsiden, eller ej?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Pink Sky Event ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i tvivl hvad der er klogest...

1. at no indexe mit HTML sitemap

2. at lade Google kunne indexere mit HTML sitemap - altså den side hvor jeg har en oversigt over mine sider, indlæg mv. liggende.

Og samme med 'kontakt siden' - er sådan en side klogest at no indexe?

Primært i forhold til et SEO perspektiv, men også i generel henseende...

Det er jo ingen skade at blive fundet på hverken et sitemap eller en kontaktside, men den slags sider er jo sjældent optimeret som 'landing pages' og særligt et sitemap kan vel tænkes at forvirre en gæst som forvilder sig ind på siden.

Har I nogen tanker omkring dette..?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er enkelt:

Nej, du skal ikke sætte noindex på hverken sitemap eller kontaktsiden.

Sørg for at indholdet på produkt- og ydelsessider er godt og relevant for dine besøgende.

Med lokal og ekstern linkbuilding til ydelsessider og produkter vil de pågældende sider alt andet lige blive bedre placeret end dit sitemap eller din kontaktside.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 30. Nov 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Pink Sky Event ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for et klart og entydigt svar :)

Hvis man nu alligevel gjorde det, ville dette så være 'SEO negativt'?

Ind i mellem - når jeg vil eksperimentere med layout og design - laver jeg undersider som tekstmæssigt er identiske med en anden side. Dette for så at kunne lave et hurtigt skifte fra gammelt til nyt design, når det nye design er klar. Disse 'sandkasse sider' har jeg no indexet for at undgå duplicate content - dette er vel kun klogt, eller?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være uklogt. For selvfølgelig skal man kunne finde din kontaktside og -oplysninger i Googles søgeresultaterne.

Når du laver nye sider, så se dem som kladder, indtil de kan publiceres. Eller sæt password på dem.

Vil du redesigne hjemmesiden helt med deraf følgende markante ændringer i layout og indhold, så lad være med at gøre det i produktion.

Tak en kopi af din hjemmeside og læg den et andet sted, hvor du kan udvikle, lege og teste.

Der er alt for stor risiko og gener ved at lave store markante designændringer direkte i produktion. 

Når vi hos OnlineSynlighed.dk hjælper kunder med redesign eller udvikling af nye hjemmesider, så bygger vi på testvinder, så kunden kan følge med, og vi kan få kundens accept, inden vi lancerer det nye eller redesignede website

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg nofollow og noidexer headeren hvis jeg udvikler på en side på testdomæne eller andet online stuff og ja der gør du det rigtigt.
Ingen grund til at skabe DC i et sandkasse projekt Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)