Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse & årsafslutning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er blevet i tvivl omkring årsafslutning og udvidet selskabet.

Vi har (mig og en anden ejer) et IVS selskab fra 20.08.2016, hvor første årsregnskab løber til 31.12.2017. Mine spørgsmål er:

- Skal jeg lavet udvidet selvangivelse allerede nu, eller først i 2018?

- Skal jeg lave årsafslutning nu, eller først 31.12.2017?

Håber I kan hjælpe.

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Udvidet selvangivelse er til personlig virksomhed. Et IVS har offentlig årsrapport og selskabsselvangivelse - med dit udløb skal I ikke lave regnskab før foråret 2018 og selvangivelse senere samme år.

Eneste påvirkning af din personlige selvangivelse er løn som selskabet skal indberette hver gang+evt samtidige kørepenge mm - og hvis I til den tid vælger at udlodde udbytte til jer selv

Alligevel er det jo klogt at være stensikker på regnskabet hele tiden er OK - bank stemmer og fuld balance, da det eller - jo længere perioden er, er mere besværligt at finde fejl.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

Mange tak for dine svar.

Det vil sige, vi laver årsafslutning (tæller lager, bankafstemmer etc.) d.31.12.2017 - ikke sandt?

Får man en reminder fra erhvervs- og selskabstyrelsen ift. udarbejdelse af årsrapporten? 

Vi laver ikke noget udbytte eller giver løn pt.

Godt nytår.

Vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener ikke man får reminder før man overskrider tiden - så husk det selv - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Jeg har et sidste spørgsmål. Når du optæller værdien af lageret, ville du da tælle værdien af transporten til lageret med? Altså hvad det kostede at fragte varen til lageret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ja for varer du køber ind vil det som udgangspunkt være indkøbspris med tillæg af fragt og told som jo er din udgift ved indkøbet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

asgerasger:
Jeg har et sidste spørgsmål. Når du optæller værdien af lageret, ville du da tælle værdien af transporten til lageret med? Altså hvad det kostede at fragte varen til lageret.

Hvis en vare koster 100 kr + 10 kr i fragt, så føre jeg den til lageret som 110 kr. Jeg har dog set nogle her, som mener at man ikke skal lagerføre fragten. Men det gør jeg altså.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

asgerasger:
Jeg har et sidste spørgsmål. Når du optæller værdien af lageret, ville du da tælle værdien af transporten til lageret med? Altså hvad det kostede at fragte varen til lageret.

Hvis en vare koster 100 kr + 10 kr i fragt, så føre jeg den til lageret som 110 kr. Jeg har dog set nogle her, som mener at man ikke skal lagerføre fragten. Men det gør jeg altså.

- Kim -

hvis du - som flest anvender indkøbspris (modsat produktionspris eller dagspris som så skal kunne sandsynliggøres, så gør du helt ret i at have fragt med.

Fra skathttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1977746 

Indkøbsprisen

Den erhvervsdrivende kan efter VLL § 1, stk. 1, nr. 2, vælge at opgøre sit lager på grundlag af indkøbsprisen med tillæg af fragt, told og lignende (fakturaprisen). Med indkøbsprisen forstås den faktiske pris, som varen er købt for, inklusive fragt, told og lignende, hvortil kommer eventuelle direkte afholdte udgifter, fx hvis den erhvervsdrivende selv har afhentet varerne.

Også punktafgift skal regnes med i indkøbsprisen, hvis afgiftspligten er indtrådt, hvorimod det er uden betydning, om afgiften er forfaldet til betaling, eller om den overhovedet er betalt.

..........

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for de gode svar - nu er vi videre.

Tak.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)