Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg backlinks til vore sider?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en almindelig hjemmeside og to webshops (dansk og global). Jeg vil gerne ændre en del varenumre m.m., men før jeg gør det, vil det jo nok være klogt at lave en redirect til disse.

Mange backlinks stammer fra anmeldelser af vore CD-udgivelser og så duer det jo ikke at jeg ændrer varenummeret, der som oftest indgår i selve backlinket.

Hvor og hvordan kan jeg finde en komplet liste over alle de sider der backlinker til vore sider? Jeg foretrækker (naturligvis) en gratis løsning, men er også villig til at betale for en service, hvor jeg umiddelbart kan bruge informationerne til indsættelse i htaccess.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er siderne tilknyttet GWT (Google Webmaster Tools)? 

Hvis de er, kan du se en liste af sider der linker til dig her. 

Der findes også et par gratis tools derude der kan trække en liste til dig, men det er ikke sikkert at du får alle links med.

En god idé vil være, at du som en regel, altid laver 301 redirect når du ændre noget.

Med en 301 redirect får du stort set 100% af link-værdi ført med over og derfor er det ikke nødvendigt at evt. kontakte de steder der linker til dig for at ændre linket :)

Mvh.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk du må kun redirecte 30% af alle dine links ellers bliver du straffet.
Info er direkte fra google da vi stod med 4500 links og mange forskellige svar på rigtig og forkert.
Om man kan gøre det over en periode ved jeg ikke.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Firmaconnect.net:
Husk du må kun redirecte 30% af alle dine links ellers bliver du straffet.
Info er direkte fra google da vi stod med 4500 links og mange forskellige svar på rigtig og forkert.
Om man kan gøre det over en periode ved jeg ikke.

Googles egne folk har i en del tilfælde ikke selv styr på SEO (ja og Adwords-opsætning), og at redirect af mere end 30% af URL´er (eller indgående links) skulle give en straf er noget sludder.

Vi har installeret SSL på 100+ sites, hvor der hver gang redirectes 100% af alle URL´er, og det giver naturligvis ikke nogen straf at gøre.

I alle de år jeg har arbejdet med SEO har jeg ikke oplevet at blive straffet for at redirecte en eneste gang. Enten har du misforstået hvad Google har fortalt dig, eller også har medarbejderen hos Google måske misforstået dit spørgsmål.

Der er jo også tilfælde hvor en virksomhed skifter domæne, og dermed redirecter alle gamle URL´er til tilsvarende nye, og det straffes man naturligvis heller ikke for. Man kan også spørge sig selv hvorfor Google dog skulle straffe et site for at lede sine brugere korrekt videre, fremfor at vise 404?.

Man kan opleve mindre fald i rankings i starten indtil alt er re-indekseret, men at Google skulle smide en straf pga. man laver helt reele redirects har jeg aldrig oplevet.

Ovenstående gælder naturligvis 301 redirects. Laver man midlertidige 302 redirects ved en fejl hvor det skulle have været 301, sker der en masse skidt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Komme ikke i en diskussion med dig om det da min viden endnu ikke er stor nok i SEO (laver shops)
Der hvor det kom ind var at vi redirected en som røg ned i SEO og efterfølgende skulle lave en anden.
Begge gik fra et shopsystem til et andet.

For ikke at ramme ind i det igen tog min SEO partner (ekstern) telefonen og ringede til google.
Du har ganske ret, hun vidste det ikke og ville undersøge det med andre og ringede derefter tilbage.
Jeg har ikke selv tidligere hørt eller set fra andre at det kun var 30% men uanset hvad fik vi et fantastisk resultat på shop2 (stadig ny men test viser et lille opsving)

Som du sikkert ved hvis man skifter fra et system til et andet skal man tænke sig om hvilket jeg vil mene vi gjorde på begge.

Shop2 har vi omkodet i shoppen så vi selv kan bestemme links på produkter samt kategorier og derved bevaret nøjagtig de samme links uden redirect.

Jeg er ikke SEO ekspert og selv i gang med at læse op på lektien så teknikken bag ved du sikkert meget mere end mig.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Nem-Ejendomsmægler.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Er siderne tilknyttet GWT (Google Webmaster Tools)? 

Hvis de er, kan du se en liste af sider der linker til dig her. 

Der findes også et par gratis tools derude der kan trække en liste til dig, men det er ikke sikkert at du får alle links med.

En god idé vil være, at du som en regel, altid laver 301 redirect når du ændre noget.

Med en 301 redirect får du stort set 100% af link-værdi ført med over og derfor er det ikke nødvendigt at evt. kontakte de steder der linker til dig for at ændre linket :)

Mvh.

Hej Kristian Ole Rørbye

Har du glemt at svare mig? Det er efterhånden over 10 dage siden, du lovet at sende mere info til mig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Hej Thomas.

Tror altså den er god nok Smile
Søgte på - 301 redirect how much do i lose - go fandt denne som er rimelig ny.
https://moz.com/blog/accidental-seo-tests-how-301-redirects-are-likely-impacting-your-brand

De fleste links på denne google søgning siger 15% få siger 20%
De 15% skulle i følge google kunne undgås hvis man kun tager 30% så man kan muligvis gøre det i step.
Omkring de 30% kan jeg ikke finde noget på og har det kun fra dem.

Har du læst hele artiklen? Den handler om et site hvor der er lavet titusindvis af redirects, og hvor der flere gange om måneden laves redirects på de samme produkter.

Sådan en test kan du altså ikke tage, og så sige at man generelt kun må lave 30% redirects, eller hvor meget rankings man mister generelt ved at redirecte. Testen er helt speciel og en situation som mange nok aldrig nogensinde kommer i nærheden af.

Hvis du tror på Google så er deres seneste udmelding at man slet ikke mister pagerank ved redirects. Det kan du læse om her http://searchengineland.com/google-no-pagerank-dilution-using-301-302-30x-redirects-anymore-254608 , om det passer 100% vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for.

Faktum er stadig at man sagtens kan redirecte mere 30% uden man bliver straffet. Hvis vi nu antager at det med de 30% var korrekt, mon det så ikke ville være nemt at finde frem til på moz, searchengineland etc etc.?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:
Er siderne tilknyttet GWT (Google Webmaster Tools)? 

Ja, det har den/de været længe, men det kan jeg ikke finde ud af. Når jeg følger https://www.google.com/webmasters/verification/verification?hl=da&theme=wmt&siteUrl=http://www.danacordbutik.dk/&continue=https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard?hl%3Dda%26siteUrl%3Dhttp://www.danacordbutik.dk/%26sig%3DALjLGbMjYzdzFsh2L87ZPr2Ml3qYzh620Q&pli=1, oploader fiulen og går til adressen, så får jeg bare følgende side og det hjælper lissom ikke ret ret meget:

http://www.danacordbutik.dk/google923c705d4b1f336f.html

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Husk du må kun redirecte 30% af alle dine links ellers bliver du straffet.

Det lyder skræmmende. Min ældste side, som har 15+ år på bagen, har - så vidt jeg kan se 4.500 baclklinks. Hvad gør jeg så?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)