Jeg har opfundet et meget enkelt og rigtigt godt produkt. Alle formalia er i orden vedr. patentnr. mm. Jeg har oprettet en website/onlinesalg og er klar til at gå ud med produktet. Se her www.dustcontainer.dk Jeg tænker, at meget markedsføring kommer at foregå på de sociale medier som facebook, LinkedIn mm. Vores målgruppe er hovedsageligt håndværkeren og gør-det-selv-manden. Jeg har en rigtig god kontakt til at markedsføre de sociale medier, men mener, at der skal meget mere til som bl.a. pressemeddelelse, prøverpakker til forskellige relevante kommende kunder mm. Evt. messer? Jeg ved, at det er meget vigtigt, at udnytte nyhedsværdien for at komme godt fra start? Det er et helt nyt område for mig, jeg er blot kommet på en godt produkt og vil være meget glad for nogle gode ideer og ekspertviden omkring markedsføring, relevante medier mm. Mange tak! |
Hej Christian
Dit produkt har jeg ikke forstand på, eftersom der er ca. 0,0001 gram tømmermester i mig.
For at vi skal kunne diskutere salg/markedsføring, er der et spørgsmål, der skal besvares: B2B eller B2C? Eller begge? Du kan da - med god samvittighed - overveje at sælge B2B, så dit produkt kan komme ud i f.eks. byggemarkeder. Stryg skjorten, start bilen og besøg indkøbscentrene i diverse byggemarkeder. Og når det kommer til B2C, er der uanede muligheder. Facebook ville jeg også anbefale, hvor du evt. kan målrette din annonce mod folk i stillingen "tømrer" eller noget i den stil. Og ja, selvfølgelig skal du da udsende pressemeddelelser og participere i messer - du skal sådan set bare være overalt, haha. :-)
Pøj pøj med´d.