Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejeren af .com domæne vil ikke sælge

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jo - du kan sagtens have 'ø'i i et .NU domæne, ligesom du kan have det i mange andre domænetyper - det hedder IDN = Internationalized Domain Name - der sker blot det at specialtegn som f.eks. 'ø' omdannes til en anden kode, så når en besøgende skriver f.eks.

'køb.nu' laver browseren via IDN kodning det om til xn--kb-lka.nu, men den besøgende lander det rigtige sted

Som jeg skrev tidligere, afhænger domænetypen man vælger naturligvis af hvor, hvad og til hvem man skal sælge, men der findes utallige muligheder for spændende og anderledes domænetyper nu om dage og .NU var blot et eksempel....

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

CO er ganske rigtigt domænenavn for Columbia ganske som .DK er for Danmark, men man kan sagtens spille på domænetyper alligevel - eksempelvis er der flere danske A/S virksomheder som har valgt et .AS domænenavn også (American Samoa) således at de f.eks. kalder det virksomhed.as

Nu om dage tror jeg ikke man 'undrer' sig så meget om domæneendelser, det var nok mere 'i gamle dage' hvor der ikke fandste ret meget andet end com/net/org og landedomæner....

Men naturligvis skal man hele tiden tænke på hvad der passer bedst til den/de varer man sælger....

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du lægger dig fast på et domæne skal du have lavet en strategi for dit brand og dermed domæne.

Vil du have ét domæne som virker i alle lande ?

Vil du have lokale domæner som virker i hvert enkelt land ?

Dette valg skal så følges op af de rette domæner som kan efterleve dine krav.

Vælger du at have ét domæne, som skal virke i flere forskellige lande og måske også udvides med nye lande på et tidspunkt, så skal du vælge en endelse som Google også understøtter ordentligt til netop dette formål. I den sammenhæng har jeg f.eks. fået fortalt at et .dk-domæne ikke er sådan et internationalt domæne som du kan få til at rangere særlig godt i andre lande. Her skal du klart gå efter .com, .eu, .net, .org og hvad de elelrs hedder. Disse kan du få til at rangere ordentligt i alle lande.

Dertil kan du med fordel købe de samme domæner med lokale endelser for at sikre dig at du ikke møder konkurrence på samme markeder som du er på.

At købe .co som domæne er det samme som ikke at få din shop til at rangere i de nordiske lande. Så simpelt er det desværrre.

Faldt lige over denne artikel om domænestrategi: http://blog.dandomain.dk/alle-virksomheder-boer-have-en-domaenestrategi-part-1/ 

Mvh Pilde

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se en liste her over domæners relevans i SEO samt mange andre ranking faktorer:

http://backlinko.com/google-ranking-factors

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

freefly:
'køb.nu' laver browseren via IDN kodning det om til xn--kb-lka.nu, men den besøgende lander det rigtige sted

Hej

Problemet ligger så i at du ikke har en e-mail adresse på domænet, medmindre du vil have email@xn--osv som e-mail adresse, man kan selvfølgelig have en e-mail adresse på et andet domæne, men til langsigtet branding er det nok at foretrække at websitet og e-mail adressen følges ad.

Mvh WebHosting A/S

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

freefly:
Nu om dage tror jeg ikke man 'undrer' sig så meget om domæneendelser

Det garanterer jeg dig for at man gør ... jeg rådgiver mange kunder indenfor IT Sikkerhed, og en vigtig faktor når man vurderer legitimitet - og underlige domænetyper er en af de ting jeg anbefaler folk at være opmærksom på.

Dermed ikke sagt at det er komplet umuligt at lave en shop på et .as domæne ... men du vil altid stå i 2. række ifht. ham der har .com eller .dk, det samme gælder for alle de andre underlige endelser.

Det korte svar til trådstarter: Hvis du vil gå internationalt er der ingen vej udenom at finde et navn hvor .com er ledigt! Tilbage til tegnebrættet :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Det korte svar til trådstarter: Hvis du vil gå internationalt er der ingen vej udenom at finde et navn hvor .com er ledigt! Tilbage til tegnebrættet

Ja hvis man ikke vil følge med tiden er det da et godt råd Skype-Surprised Men nu om dage bruger man selvfølgelig .shop til webshops og så kan man jo tilkøbe alle de andre endelser man kan få fat i.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg så ikke helt hvad du betegner som 'underlige' domænetyper, eksempelvis er .RU jo i mange sammenhænge ret belastet, men ønsker man at spille på det russiske marked, er et .RU domæne en vigtig faktor...

.CN er også ret belastet og er lidt knoklet at registrere, men er i mange sammenhænge interessant for virksomheder som arbejder på dette marked

Legitimitet er mange ting og hvis du rådgiver dine kunder om sikkerhed er der mange andre parametre som må veje tungere, specielt hvis man vil ind på et marked med en efter din mening 'usikkert' domænenavn'

At der så er domænetyper som er komplet uegnede til webshops er jo en ganske anden sag.

Som et andet indlæg påpeger, kan man jo eksempelvis placere en webshop under .SHOP endelsen, men der er ganske mange andre muligheder som naturligvis skal afvejes imod hvad man øbsker at sælge og hvilken målgruppe man har, både geografisk og faktuelt.

Blot at sige at en international webshop ikke kan eksistere uden et .COM domæne, synes at være en smule søgt, efter min mening...

Det væsentlige er at sætte sig ind i de mange muligheder som foreligger og som måtte være relevante for en selv og så vægte efter det

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldkommen korrekt - emailadressen på IDN domæner kan endnu ikke oversættes af emailsystemer.

Hvis du kigger på en meget stor del af de mindre webshops, vil du se at de slet ikke benytter domænenavnet til email, men istedet gmail eller en af de mange andre emailtjenester, så for dem vil det jo være ligegyldigt...

For dem som benytter et IDN domænenavn som en del af et samlet domæneportefølje, er det jo nærliggende blot at benytte et af de andre ikke-IDN domænenavne til emailkorrespondance.

Anbefalingen er naturligvis at benytte sin egen email for domænet fremfor en af de gratis tjenester - det giver et langt bedre billede af domænets ejer og virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Men nu om dage bruger man selvfølgelig .shop til webshops

Nej .. det gør _man_ ikke. Men du må da gerne komme med et par eksempler på store successfulde webshops der bruger .shop?

Michael:
Ja hvis man ikke vil følge med tiden er det da et godt råd

Jeg kan høre du er ny her ... det handler ikke om at følge med tiden, det handler om at følge med udviklingen, og de nye TLD'er er altså langt fra at være bredt accepteret, tværtimod handler det blot om at de fleste nu er tvunget til at købe yderligere en række domæner for at sikre deres varemærker. Men igen hvis du mener jeg tager fejl vil jeg da gerne lytte til din store erfaring indenfor E-Business ? Kan du give mig bare et par konkrete eksempler på at jeg tager fejl?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)