Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejeren af .com domæne vil ikke sælge

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil meget nødig ændre navnet på min kommende webshop, men ejeren af .com vil ikke sælge, er meget lidt snaksagelig og har i det hele taget været meget svært at få fat på. Mit marked er i første omgang primært i Nordeuropa.

Nu kan jeg så vælge mellem:
Navnwebshop.co
Navnwebshop.dk
Navnwebshop.net
Navn-webshop.com

Hvad tænker i om de valgmuligheder?

*navnet er opdigtet

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke helt finde ud af om et .co domæne er bedre end det m bindestreg...?

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han ikke vil sælge er der ikke noget du kan gøre, agera.com ville heller ikke sælge domænet til martin thorborg så han skiftede navn til ageras.com

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han ikke vil sælge er der ikke noget du kan gøre, agera.com ville heller ikke sælge domænet til martin thorborg så han skiftede navn til ageras.com

Fra 2150 Nordhavn (Kbh. NØ)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 34
Fra  Sienna Firm Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Domæne er vigtigt, men det betyder ikke alt i hele verden. Det kan oven i købet få dit domæne til at skille sig ud i forhold til andres, ved at du har valgt noget andet. 

 .dk er vigtigt lokalt i Danmark, men et international hjemmeside, vil .net også fungerer fint. Synes ikke du skal vælge bindestreg. Det er et dårligt alternativt. Synes ikke der er noget utroværdigt eller uprofessionelt over .net-domænet. .co domænet tror jeg vil skabe forvirring om dit firma ligger i Colombia eller lignende. Så er der ikke andet tilbage end .net domænet hvis sælger ikke vil sælge .com til dig.

Det er mit bud på din problemstilling som jeg synes er rigtig træls, at sådan noget skal spænde ben for en.

-hilsen Sami

Sienna Firm. Besøg hjemmeside på SiennaFirm.net

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ejere af et domæne har ikke pligt til at sælge et domæne til andre - tværtimod.

En undtagelse kan være hvis de har oprettet domænet i 'ond tro' dvs. hvis du har f.eks. haft et virksomhedsnavn igennem 'længere tid' og en anden så opretter et domæne f.eks. med dette virksomhedsnavn - i så tilfælde er det nogle gange muligt at 'tvinge' en domæneejer til at frasælge et domænenavn.

Det er dog en lang og mange gange dyr proces som normalt ikke kan svare sig.

Hvilke domænenavne man skal vælge derudover, afhænger helt af hvilket marked du har som målgruppe.

Hvis dit marked udelukkende er Danmark og der ikke er planer om internationalt salg, vil et .dk domæne sikkert være fyldestgørende, men hvis du også har internationale ambitioner som. f.eks. Europa, kunne du overveje at registrere .EU også og så fremdeles.

Der findes dog også andre 'smart' domæner hvor man kan spille på sit virksomhedsnavn og endelsen, som f.eks. et .NU domæne hvor man f.eks. kunne lave 'køb.nu' og lignende.

I det hele taget findes der så mange mulige domænetyper, at det næsten er en videnskab at finde 'det/de rigtige'

De gamle 'tanter' som f.eks. com/net/org kan jo staig benyttes, men man kan med fordel benytte nogle af de nye typer for at skille sig ud fra mængden...

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!
Vil overveje .eu, den havde jeg slet ikke tænkt på.

Jeg synes ellers at .co er ret normal? Jeg kender flere seriøse butikker med det domæne...

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aminah:
Jeg synes ellers at .co er ret normal? Jeg kender flere seriøse butikker med det domæne...

Hej

.CO er et columbiansk domænenavn, folk der ved lidt om domæner ville nok undre sig over en dansk/EU shop med et columbiansk domænenavn :-)

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tusind tak!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vidst ikke have "ø" med i domane navne som køb.nu, det duer jo heller ikke med "nu" hvis det er til det internationale markede

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)