Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmelig direktør adresse på CVR

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Trætafdethele:
Er der virkeligt ikke noget at gøre ved denne problemstilling, uden at skulle ud i kreative løsninger som oprettelse af udenlandsk selskab?

Kan man ikke bare skifte navn? Jeg antager her at problemet er forfølgelse.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes egentligt det er min (privat)sag hvad årsagen er. Jeg ønsker bare privatliv, hvilket jeg ikke mener jeg skal retfærdiggøre over for nogen som helst, og det mener jeg, at myndighederne i almindelighed og CVR i særdeleshed skal acceptere og rette ind. De må gerne smide mit navn og min firmaadresse op, men min privatadresse henhører under mit privatliv.  

Jeg har fået gennemtrawlet nettet siden min post og kan ikke finde nogen ud over Lars Hedegaard, som har haft held med at få det gennemtrumfet. Det var så med hjælp fra PET. Har det anstrengt med at en der helt bevidst har lagt sig ud med større befolkningsgrupper skal behandles bedre end vi andre.

Jeg har heldigvis adgang til juridisk assistance, så det må komme an på en juridisk prøve, hvis de ikke retter ind - og ændrer adressen til min firmaadresse - straks efter min henvendelse i morgen. Som det nok kan høres er jeg rigtig sur!

Som jeg ser det har myndighederne en yderst tvivlsom sag når man læser EMRK art. 8. Den gælder forøvrigt forud for almindelige love. 

Artikel 8

Ret til respekt for privatliv og familieliv

1. Enhver har ret til respekt for sit privatliv og familieliv, sit hjem og sin korrespondance.
2. Ingen offentlig myndighed kan gøre indgreb i udøvelsen af denne ret, undtagen for så vidt det sker i overensstemmelse med loven og er nødvendigt i et demokratisk samfund af hensyn til den nationale sikkerhed, den offentlige tryghed eller landets økonomiske velfærd, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden eller for at beskytte andres ret og frihed.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Trætafdethele:
den offentlige tryghed eller landets økonomiske velfærd, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden eller for at beskytte andres ret

Jeg tror du skal finde svaret på hvorfor du ikke kan have "privat" privatadresse som ejer/direktør lige der i dit eget citat.

Jeg kan forstå du føler dig krænket, men lige så stærkt som du føler for dit argument, så synes jeg ikke du skal have lov til at gemme dig. Jeg anklager dig ikke for at have gang i noget ulovligt, men jeg håber på at du forstår at det her er et af værktøjerne vores samfund har valgt at bruge for at gøre det lidt sværere at være kriminel. Efter Panama-sagen mm. tvivler jeg stærkt på at det ændrer sig inden for den nærmeste fremtid.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Trætafdethele:
den offentlige tryghed eller landets økonomiske velfærd, for at forebygge uro eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden eller for at beskytte andres ret

Jeg tror du skal finde svaret på hvorfor du ikke kan have "privat" privatadresse som ejer/direktør lige der i dit eget citat.

Jeg kan forstå du føler dig krænket, men lige så stærkt som du føler for dit argument, så synes jeg ikke du skal have lov til at gemme dig. Jeg anklager dig ikke for at have gang i noget ulovligt, men jeg håber på at du forstår at det her er et af værktøjerne vores samfund har valgt at bruge for at gøre det lidt sværere at være kriminel. Efter Panama-sagen mm. tvivler jeg stærkt på at det ændrer sig inden for den nærmeste fremtid.

Ja det kommer netop tværtimod til og ændre sig - i den næste version af Hvidvaskloven (2017) forventes det, at ejerregistret ligeledes skal tilføjes oplysning om selskabernes ultimative ejere.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har INTET problem med at myndighederne har min adresse. Jeg har et STORT problem med at min privatsfære bliver krænket.

At omverdenen gerne vil kunne se min adresse(de må gerne få den udleveret af mig personligt eller myndigheder, hvis påkrævet) er omverdenens problem. Det kan blive mit problem, hvis omverdenen så ikke vil handle med mig, men, igen, det er MIT problem i det tilfælde.

Dem der vil fuske kan jo sagtens gøre det endnu via de kreative metoder som er beskrevet i starten af denne tråd. Det er ikke mit ønske på nogen måde, men hvis jeg ikke får min vilje flytter jeg ganske enkelt min (teknologi)virksomhed ud af landet til skade for statskassen og fællesskabet. Jeg har svært ved at se hvem det skulle gavne udover mig selv, men sådan bliver det.

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cef

Tak for dit input, men...

Formålet med ejerregisteret er at forhindre hvidvask og fremme efterforskningen af økonomisk kriminalitet. Kan du forklare mig hvordan dette formål løftes af, at mine oplysninger ligger og flyder på nettet?

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Anders

Tak for dit input, men...

Intet af det du citerer kan berettige at min private adresse skal ligge og flyde på nettet. Formålet kan sagtens opfyldes med det man juridisk kalder mindre indgribende midler. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil drive virksomhed så skal du lægge navn og adresse til.

Sådan er det i Danmark i dag. Og der er INGEN udsigt til at det bliver ændret.

Som jeg forstår det, så er der i Tyskland også krav om at "den ansvarlige" er meget tydeligt anført på hjemmesider mv.

Det finder jeg faktisk selv særdeles relevant og betryggende.

Er du bange for at "blive fundet" så skift navn, og brug det nye navn erhvervsmæssigt.
Navneskifte er der mig bekendt betydelig hemmelighed omkring.

Mvh.
"Kurt Thorsen" / "Alberti" / "Peter Lundin" / ...

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det ville være rart hvis folk svarede på præmissen i stedet for at stille nye op...

Jeg har ikke noget imod at mit navn og firmaadresse er offentligt tilgængeligt.

Jeg har intet imod at myndigheder har alle mine oplysninger.

Jeg har intet imod, at oplyse eller dokumentere min adresse overfor samarbejdspartnere.

Jeg har intet imod at revisorer og advokater kan trække denne oplysning i registeret. 

Jeg har intet imod at myndigheder oplyser min adresse til evt. kreditorer eller lignende, hvis jeg ikke overholder mine forpligtigelser, dvs. hvis de har en dom eller lignende der bekræfter det.

Det jeg har noget imod er at min private adresse skal flyde rundt på nettet. Det tjener intet fornuftigt formål andet end at tilfredstille menneskers almindelige nysgerrighed. Og denne nysgerrighed kunne jeg ikke være mere ligeglad med. 

Jeg er igang med at køre det igennem Erhvervsstyrelsen og når de som forventet afviser det, vil jeg tage retslige skridt, for jeg vil IKKE finde mig idet. Det er i min optik en klar krænkelse af EMRK art. 8. De tidligere frembragte hensyn fra stk. 2 i bestemmelsen, skal være nødvendige i et demokratisk samfund for at være lovlige. Det er ikke nødvendigt at min private adresse flyder rundt på nettet, for at varetage disse hensyn idet jeg ikke går ud fra, at der er nogen her der mener det er nødvendigt at private, dvs. ikke myndigheder, skal lege politimænd ift. hvidvaskningsloven og hvad ved jeg. Det er fint med mig hvis nogen ikke vil gøre forretninger med mig på baggrund af mit ønske om privatliv. Det er deres og mit problem. Ikke statens. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit svar har intet med efterforskning af hverken det ene eller andet og gøre - Mit svar er ene og alene det, at i fremtiden, kommer det endnu mere frem qua den yderligere registrering af ultimative ejere. Derved står det også anført på datterselskaber, hvor du evt. har en anden direktør ansat.

Statsautoriseret revisor - København

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)