Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ved ikke hvad for et virkesomhed jeg skal starte op, har kommet på mange gode ideer, kan ikke vælge, så håber kan hjælpe

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Mit navn er bob jølst larsen.
Jeg er kommet i meget stort dilemma, har kommet på mange gode ideer, jeg vil starte op. Men vær gang har jeg fundet et punkt, hvor alt kan gå galt, tja det kan det i alt jo.
Men nu er jeg så kommet frem til jeg vil starte et at dem op. Men har fundet på så mange gode virkesomheder man kan starte op.
Ved godt ingen at dem ligner hinanden. (Det er fordi der er så meget jeg godt kan lide her i verden, og vil godt lidt at hvert.)

Hvad jeg har at ideer, jeg kan starte op.

-Starte et helt nyt hotel op i udlandet.

-Åben en restaurant.

-Åben en blomsterhandler/planlægning Fx. til bryllup, konfirmation og andre ting.

-Åben en udlejlig firma, altså så du kan leje en chaffør 1 dag 1 ugen eller hvad man nu vil have. hvor man kan vægle imellen de lækker bil jeg vil ha til firmaet.

-Starte et sikkerheds firma, altså sikkerheds ens hus / få en bodyguard eller flere, som altid er med en, noget i den slags.

-Åben et rejsebureau. altså hvor man kan købe ferie hotel/flybilliter.

JA der er nok nogen stave fejl ogandre ting. men er ordblind, så har prøvet mit bedste.

I må gerne kommenter hvad i synest

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skyder rent med spredehagl. Du virker nærmest til at have set i en "telefonbog" - hvad findes der af firmaer.
Spredningen i det du har lyst til, starte hotel i udlandet, åbne en blomsterhandler - et udlejningsfirma, sikkerhedsbureau eller rejsebureau ??

Kravene til basis viden er jo helt totalt forskellig og ligeså til kapital

Du er nødt til at få noget mere fokus HVIS du vil den vej
Hvad KAN du rent faktisk, hvad VED du noget om, og hvad kan du mønstre af økonomi til at skyde ind?

Ud over det, så kunne du nok få mere fokus ved selv at prøve at arbejde - som job - i et af de mange områder du overvejer at starte op i, for at høste lidt mere erfarring inden du tror du bare lige, kan komme igang som selvstændig

Klø på, men få fokus på hvad du mener at faktisk Kunne og skaffe økonomi til

vH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min mening: Hvis du ikke kan mærke, hvad der er det rigtige valg for dig, så er ingen af dem det rigtige valg. Ellers skal du gøre noget for at mærke efter.

Jeg kender det godt - jeg lider selv af mani, og kan få 100 gode idéer, og jeg har også nogle gange prøvet noget af. Det har ikke nyttet noget, før jeg fik den ene idé, at det bare skulle handle om øl, fordi øl er noget af det, jeg elsker allermest af ting - ikke bare at drikke, men også læse om, snakke om, skrive om, hjemmebrygge, nørde med, det hele. Da jeg tænkte det igennem, var jeg helt sikker på, at det skulle være DET, og ikke andet. Der har været mange andre maniske idéer siden, men ikke noget, som har været i nærheden af min passion for øl.

Hvis du nu fx prøver at skrive en A4 side om hver idé, hvorfor den er god, og hvordan du vil gå videre med den, så kan du måske bedre vide, om det er en god idé for DIG. Hvis du ikke kan skrive en side om det, eller ikke gider, så er det ikke en idé for dig.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej cookie

Hehe det kan jeg godt forstå man synest, men 3 at dem har jeg altid snakket om. Det er sikkerheds, restaurant og blomsterhandler.
Dog kom hotel på hjerne der jeg 14år gammel.
Så kom de sidste to på hjerne der jeg var 18år.

Og de har bare hegnede fast på min hjerne siden.

Jeg har arbejde i alle fag.
For at se om det er noget for mig.
Ja det var de alle sammen. Ville det bare mere og mere.

Og det mærkeligste er jeg elsker dem alle sammen. Vil det virkelig godt alle sammen.

Og har endda lavet planer osv om det.
Hvor jeg så fandt et punkt, det her kan gå galt, og jeg er stoppet. Grunde er nok jeg er bage for det gå galt.

Jeg brander for dem alle sammen.

Og jeg har også tænkt,
Vis jeg laver et hotel, der kan jeg slå restaurant, bil udlejning og self hotel samme.

Stå bare hvor jeg skal vælge et at dem. Og det er Problemet, at jeg vel dem alle samme lige meget

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Jeg har også problemet jeg har mange andre ideer men de kommer og gå, og jeg kan ikke mærke noget hos dem.

Men lige dem jeg har skrevet her inde, kan jeg mærke og se mig selv, som ejer at en at dem.

har også skrevet mange siden om dem alle sammen. Fordi jeg gerne vil det, lavet planere for det hele, osv.
Og har også spurt mig selv, hvorfor jeg gerne vil dem, skrevet det ned.

Og har fundet frem til det skal være en at dem der, men skal bare lige at det sidste skridt.

Fra København/Berlin
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Fra  Berlinmægleren Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan havde du tænkt dig at det hele skulle finansieres?

Hilsen Trine

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle dine idéer kræver store summer kapital i ryggen. Den idé, der blev nævnt med at skrive en A4 om de forskellige idéer virker meget fornuftigt. Prøv det med alle sammen, og se, hvilken der slår flest gnister for dig. Når du så har fundet én eller to, så søg arbejde i branchen i stedet. Få en fod indenfor.

Den ene drøm du nævner er restaurationbranchen. Jeg finder stor underholdning i Gordon Ramsay's Kitchen Nightmare, hvor rigtig mange af ejerne er komplet uerfaren i branchen. De brænder hænderne og står med en enorm gæld. Gæld er noget af det sidste folk ønsker.

Simon Spies startede så vidt jeg husker med at sælge rejser med en vanvittig lille profit (ret mig endelig, hvis jeg husker forkert), men på et tidspunkt, hvor markedet ikke var bombet med aktører. Så et rejsebureau får du også umådeligt svært ved.

Der er bilklubber, hvor man betaler for at være medlem, og får så adgang til at køre super lækre biler. Der er vist et par i Danmark, men ellers er de mere udbredte i udlandet, specielt USA. Men det kræver stadig, at der er rigtig, rigtig mange penge at gøre godt med. Også selv, hvis du vil udleje med chauffør.

Gør som Lars Larsen, start i branchen og lav så dit eget derfra. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Der er bilklubber, hvor man betaler for at være medlem, og får så adgang til at køre super lækre biler. Der er vist et par i Danmark, men ellers er de mere udbredte i udlandet, specielt USA. Men det kræver stadig, at der er rigtig, rigtig mange penge at gøre godt med. Også selv, hvis du vil udleje med chauffør.

Jeg er medlem af sådan en klub, og afhængig af forretningsmodellen, kræver det ikke nødvendigvis mange penge. De fleste biler vi har i klubben, eks. Ferrari, Lamborghini, Porsche og McLaren, er ejet af medlemmer, som lader klubben disponere over bilen i en periode, eks. 1-2 år. Ejeren kan så enten vælge at få andel i den omsætning der skabes ifm. udlejning af bilen, eller ejeren kan vælge at få X antal dage i klubbens øvrige biler. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jonas:
Der er bilklubber, hvor man betaler for at være medlem, og får så adgang til at køre super lækre biler. Der er vist et par i Danmark, men ellers er de mere udbredte i udlandet, specielt USA. Men det kræver stadig, at der er rigtig, rigtig mange penge at gøre godt med. Også selv, hvis du vil udleje med chauffør.

Jeg er medlem af sådan en klub, og afhængig af forretningsmodellen, kræver det ikke nødvendigvis mange penge. De fleste biler vi har i klubben, eks. Ferrari, Lamborghini, Porsche og McLaren, er ejet af medlemmer, som lader klubben disponere over bilen i en periode, eks. 1-2 år. Ejeren kan så enten vælge at få andel i den omsætning der skabes ifm. udlejning af bilen, eller ejeren kan vælge at få X antal dage i klubbens øvrige biler. 

Det var netop dig, jeg havde i tankerne, da jeg skrev det. :) Men det kræver stadig, at nogen har den kapital det kræver stille sådan nogle biler til rådighed. Markedet i Danmark bliver måske utrolig snævert. Men der er vel også et tungt aspekt i forhold til forsikringer og sådan? Eller er det den enkelte medlems egen forsikring, der dækker ved uheld? Ikke for at afspore tråden, det kunne jo være relevant for trådstarter at vide, hvis han vil gå sådan en vej.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Men der er vel også et tungt aspekt i forhold til forsikringer og sådan?

Det er klubben der forsikrer bilerne, og der er nogle begrænsninger mht. bilernes værdi. Det fungerer lidt som et alm. biludlejningsselskab sådan rent forsikringsmæssigt. 

Det kræver et godt netværk for at få gang i sådan en virksomhedstype. Både skal man kende nogle som vil være villig til at købe en Ferrari eller lign. og smide den i klubben, og det er også en stor fordel at kende folk i bilkredse som kunne være interesseret i at blive medlem.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)