Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man ud af kløerne på en virksomhed der sælger hjemmesider, har super gode sæglere, gode opkrævere, men alt det i midten mangler!!!?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nyopstartet virksomhed, med begrænset økonomi, er det yderst uheldigt at starte vores eventyr, med at ryge i kløerne på nogle dygtige sælgere, som rent faktisk lykkes med (ja vi er måske naive eller godtroende) at binde os op på en 3 årig kontrakt. Det ville nu heller ikke være så slemt, hvis de så leverede varen og vi var tilfredse.

Kort fortalt, så skulle vi have en hjemmeside op at køre, med salg af en lampe, som er dansk designet og produceret. Vi får besøg af en meget dygtig sælger og vi ender med at tegne en kontrakt, med forventning om at denne virksomhed kan levere det vi har brug for.

Fra det øjeblik kontrakten var underskrevet (sep 2015) og frem til nu, er der stadig ikke kommet en hjemmeside op som kan bruges. Efter ca30 mails frem og tilbage, 3 møder (sidste møde havde vi taget en "it nørd" med, da vi tænkte at de måske kunne tale samme sprog og forstå hvad der skulle laves) Under mødet, sidder personen og tegner kruseduller, alt imedens vi forsøger igen igen at forklare hvordan opsætningen gerne skulle være (valg af billeder, farver og links). Kort tid efter sidste møde er der så igen redigeret i hjemmesiden (som d.d. endnu ikke har været online), og der er lavet det stik modsatte af det vi bad om!!!!

Vi har klar en fornemmelse af den manglende interesse, der bliver ikke lavet det vi beder, og det er tydeligt at vi hænger på noget som ikke er godt.

Vi nægter derfor at betale anden års regning, da det første år ikke har været andet end 24.000 kr ud af vinduet. Nu er der så kommet opkrævning på de sidste 2 år, div trusler om bl.a. en stævning. 

Vores spørgsmål er derfor: Kan det være rigtigt, at blot fordi man skriver under på en 3årig kontrakt, så kan man lade være med at levere en vare den anden vej?

Er der nogen som helst mulighed for at få hjælp?

Vi har ikke nogen interesse i at bruge penge vi ikke har på advokater og lign, da vi føler vi rent faktisk er blevet snydt.

Efterfølgende (ja efterfølgende) har vi så set på bl.a. trustpilot, at vi ikke er de eneste med dårlig erfaring med denne virksomhed!!!

Hvad gør vi?

Håber på hjælp

Mvh jakob og Torben

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at læse kontrakten igennem. Lever de op til det der står i den - så "hænger" du på den. Gør de ikke - så får en lægmand til at se på hvad du bør gøre. Jeg ville ophæve og fremsende et modkrav på manglende opfyldelse af kontrakt og kræve alle betalinger retur - (formoder du ikke har fået noget endnu du kan bruge) -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

tak for svar. Jo vi har sendt modkrav gennem advokat, og sidste nyt var en stævning. Vi mener ikke de har levet op til noget som helst, men det kan være svært at bevise.

Mvh jakob

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

torbenjakob:
men det kan være svært at bevise.
I har en kontrakt - og der i må stå hvad de skulle have leveret. Men jeg er sikker på din advokat har snakket med dig om det -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en klassikker fra to mulige firmaer. Jeg har formået at komme ud af en kontrakt min chef lavede for 3 år siden med Skandiaweb hvor han skrev under på 3 års binding. De kørte den sædvanlige salgstale med at de skulle bruge referencer til deres nye magento responsive platform og derfor ville lave en gratis SKRÆDDERSYET hjemmeside. Jeg ikke var interesseret i at have dem til at lave det men vi havde en kontrakt fik de lov at gøre et forsøg. De havde ifølge kontrakten et antal dage til at komme med noget udkast og dagen efter disse var gået kom et udkast. Dette udkast var en dag for sent samt var det baseret på en af 5-6 skabeloner vi skulle vælge ud fra hvor farver så blev ændret og andre småting. INTET SKRÆDDERSYET der. Det var ikke godt nok og jeg pointerede at der intet skræddersyet var lavet fra deres side samt det var en dag for sent hvilket var kontraktbrud. De nægtede at ophæve kontrakten men efter en simpel googlesøgning på deres tema hvor jeg kunne påvise at de end ikke havde designet temaet selv selvom de påstod det begyndte jeg at have endnu en sag imod dem. Efter 7-8 telefonsamtaler med deres beslutningstager gav hun op og kunne høre at jeg havde dem hvor jeg ville og at et sagsanlæg ville få dem ned med nakken og derfor tilbagebetalte de det som var forudbetalt samt ophævede kontrakten. 

Så hvis du har fået fortalt at de ville lave unik/skræddersyet hjemmeside eller der har været en tidshorisont for endeligt produkt så har du noget der at gå med såfremt dette ikke er overholdt. Jeg vil æde min hat på at det er et tema der bruges. Jeg er en af de få der har formået uden advokater og sagsanlæg at få ophævet de kontrakter. Hold på. Til sidst bliver de trætte af dig. Ring og bed om at snakke med en belutningstager og ring hele tiden for at høre status på sagen. De giver op en dag. :D 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)