Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb/Import fra Kina, som ikke er til videresalg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis min virksomhed køber en containerfuld af en vare fra Kina til en pris på 70.000,- + fragt.

Hvis det ikke er til videresalg (f.eks. reoler til eget lager)

- Skal jeg så betale moms? Skal jeg betale told?

Hvis det ikke er til salg, men f.eks. til at udleje

- Skal jeg så betale moms? Skal jeg betale told?

Og til sidst: Er der en fast told-procent ved import fra Kina?

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 56
Fra  FinFest.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal betale moms og told.
Der er mig bekendt nogle faste told satser men den afhænger af hvilken type produkt det er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men hvordan giver det mening med momsen - så skal jeg betale den til SKAT, for at få den refunderet igen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

læs linket om importmoms så er du med - nogen importører/speditører opkræver den _ andre gange er det dig der står for indberetning men det er i linket fra før og det kan du ikke have nået at se

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det var mort1287' svar jeg responderede på, da han skrev at jeg skulle betale moms ja.

I dit link læser jeg:

---

Det er ren statistik så længe det er ting man ikke delvist skal bruge privat

Man tager 25% af faktura værdien og bogfører som erhvervelsesmoms som hører under salgsmoms - og for at få balance, bogføres helt samme beløb under købsmoms
---

Så det tolker jeg som at det skal stå i regnskabet - men at jeg reelt ikke på noget tidspunkt skal afregne noget moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:

Nej, det var mort1287' svar jeg responderede på, da han skrev at jeg skulle betale moms ja.

I dit link læser jeg:

---

Det er ren statistik så længe det er ting man ikke delvist skal bruge privat

Man tager 25% af faktura værdien og bogfører som erhvervelsesmoms som hører under salgsmoms - og for at få balance, bogføres helt samme beløb under købsmoms
---

Så det tolker jeg som at det skal stå i regnskabet - men at jeg reelt ikke på noget tidspunkt skal afregne noget moms.

Ja oftest er det bare indberetning - men visse importører/speditører opkræver den ved fortoldningen og dermed skal du betale men har fradrag for den ved næste moms indberetning så begge dele kan findes. Det kan du checke med speditøren - men er jo "bare" likviditet

bogføringen er ens - kommer med under købs og salgsmoms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du skal betale told af både varen og fragten. I øvrigt skal du være importør registreret for lovligt at kunne importere.

Lager reoler fra Kina, så skal du nok være opmærksom på om kvaliteten overholder de europæiske krav, er der tale om store lager reoler kan det få katastrofale konsekvenser hvis en reol bryder sammen. Det er dig som importør der er ansvarlig for at overhode alle regler.

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John Hannover:

Ja oftest er det bare indberetning - men visse importører/speditører opkræver den ved fortoldningen og dermed skal du betale men har fradrag for den ved næste moms indberetning så begge dele kan findes. Det kan du checke med speditøren - men er jo "bare" likviditet

 

Super, det må jeg være opmærksom på ved valg af speditør - men du har ret, i at det i sidste ende koster mig det samme, det er bare et udlæg.

Ravn:

Du skal betale told af både varen og fragten. I øvrigt skal du være importør registreret for lovligt at kunne importere.

Lager reoler fra Kina, så skal du nok være opmærksom på om kvaliteten overholder de europæiske krav.

 

Vanvittigt, men desværre ikke overraskende at der også betales told af fragten.

Reoler var i øvrigt bare et tænkt eksempel på noget som man kunne have behov for storkøb af, uden at det er til videresalg - men jeg forstår pointen i at man skal være meget opmærksom på hvad man køber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ja oftest er det bare indberetning - men visse importører/speditører opkræver den ved fortoldningen og dermed skal du betale men har fradrag for den ved næste moms indberetning så begge dele kan findes.

Er det tilfældet er der tale om en klar fejl fra speditørens side (forudsat man er importør reg.)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)