Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til affiliate marketing

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er, jeg har en mindre it-virksomhed som bl.a. arbejder for nogle udenlandske kunder i forbindelse med udvikling, hosting og andre typer opgaver. Vi har for nylig udviklet et affiliatesystem (som vi har rettighederne til) for en amerikansk virksomhed som kan og fungere præcis på samme måde som f.eks. Hasoffers eller andre affiliatesystemer der er på markedet. Grunden til at kunden ønskede udvikling af dette system, er at der øjensynlig er en tendens til i US at man som annoncør og kunde bevæger sig mere og mere væk fra de tradionelle affiliatenetværk (hvis det er det man benytter i sin markedsføring), og over i at selv at have sit eget affiliatesystemet tilknyttet markedsføring og derved viden og kontrollen over trafikken m.m. inhouse. Det giver i følge vores kunde langt bedre mulighed for at tage direkte kontakt til email publishers samt medier, så man springer mellemleddet over for bl.a. at optimere sin indtjening, men også for at have kontrol over hvem der kører ens kampagner ud til brugerne samt at kunne opsamle data bedre i forhold til ipadresser (til f.eks. retargeting osv.). Dog er det rimelig dyrt at starte op hos f.eks. Hasoffers eller lign. udbydere, og vi er mere end bare meget langt fra dem i forhold til prisstruktur m.m. Derfor har det været ekstra interessant for kunden at benytte os til dette projekt, da vi tilbyder et produkt og service, der er som nævnt er væsentlig billigere i forhold til de virksomheder som tilbyder affiliate- eller trackingsystemer.

Mit spørgsmål er dog til de mange dygtige og kloge mennesker her på Amino, som har kendskab til affiliate og anden markedsføring i Danmark eller norden, om den samme tendens gør sig gældende her. Ofte ser man jo at en tendes starter i USA for så at brede sig til Europa. Grunden til at jeg også spørg ind til dette, er naturligvis for at finde ud af, om det kunne være interessant for f.eks. webshops og andre typer af virksomheder, at få deres helt eget affiliatesystem tilknyttet, så man ikke behøver at gå via netværkene for at køre affiliatekampagner?

Ser frem til at få noget god feedback fra jer omkring dette.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er godt nok baseret i UK, men vi har vores egen platform (dog ikke åben for sign-ups, men invite-only) OG er medlem af partner-ads. Vi foretrækker da at folk bruger vores platform, da vi så har den direkte kontakte med vores affiliates, men vi kan se argumentet for at nogen ønsker at benytte de større netværks, da det gør det nemmere for dem at håndtere i forhold til implementering af flere forskellige typer reklamer fra mange udbydere.

Vores vurdering er i hvert fald at vi får det bedste resultat (flest salg) ved at være tilgængelige for vores affiliates begge steder.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 14. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders, tak for dit input til tråden her. Må jeg i øvrigt spørge dig, om I har fået udviklet jeres eget affiliatesystem eller hvordan?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

AST2016:
Hej Anders, tak for dit input til tråden her. Må jeg i øvrigt spørge dig, om I har fået udviklet jeres eget affiliatesystem eller hvordan?

Vi har fået udviklet vores eget ja, alt er heldigvis in-house, men hvis man ikke har kapaciteten til det tror jeg at "plugin"-løsninger som er lette at integrere med almindelige shopsystemer (f.eks. WP+WooC) kunne være attraktivt.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)