Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af selvstændig maler virksomhed som bibeskæftigelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg håber I kan give mig nogle svar på de mange spørgsmål og tanker jeg har for tiden :) ...

jeg er ansat bygningsmalersvend hos en mindre boligudlejnings virksomhed, hvor jeg istandsætter lejemål ved fraflyttelse osv.

Jeg har en rigtig flink og fair chef. Har firmabil til rådighed, får en rigtig god løn og har flexible arbejdstidertider hvor jeg må komme og gå når det passer mig, planlægger mine dage selv og står for indkøb af materialer mm.. En slags selvstændighed kan man sige :)

Han har desuden tilbudt mig at jeg må købe firmabilen. Så det er jo en overvejelse værd.

Der har indtil videre altid været rigeligt med arbejde for mig, men problemet med flyttelejligheder er dog, at folk jo ikke flytter ud og ind hele tiden og at jeg er meget hurtig til at ordne dem.. dårlig forretning for mig ;)

Så jeg har tænkt mig at drive min egen mindre virksomhed ved siden af mit arbejde (til dage uden arbejde og i weekenderne)

Jeg spørger self. min chef om det er ok med ham. Og distancerer mig selvfølgelig fra at tage hans kunder!

Da jeg primært vil arbejde i min virksomhed i weekenderne og om aftenen og ikke har  kunder endnu, vil jeg gerne starte det hele langsomt op. primært med annoncer, facbebook profil, hjemmeside mm.

Mine spørgsmål til jer modige iværksættere:Geeked

- hvilken virksomhedsform skal jeg vælge (når jeg stadigvæk er ansat på fuldtid og ikke har den store kundekreds)?

- kan jeg undgå at betale moms af opgaver under 50.000 kr (har læst noget om det)? Altså ikke opkræve moms fra kunden..

- skal jeg have en revisor for mine små weekend arbejder? også mht de 50.000 kr moms fri?

- skal jeg føre regnskab?

- Kan jeg få kørelsesfradrag ? (jeg kører rigtig mange km hver dag på mit fuldtidsarbejde- tænker på kørelsesfradrag ud over det)

Jeg håber i kan hjælpe mig med at skabe lidt klarhed i mit hoved :) Så jeg ikke mister modet..Skype-TongueOut

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Schmidt:
kan jeg undgå at betale moms af opgaver under 50.000 kr (har læst noget om det)? Altså ikke opkræve moms fra kunden..

 

Der er noget du har misforstået, du må max omsætte for 50.000 DKK indenfor en periode på 12 måneder, ellers har du pligt til at lade dig moms reg.  Da malerarbejde er forholdsvis bekosteligt vil du jo meget hurtigt kommer over de 50.000 DKK. Så start med at lade dig moms. reg.

Du skal altid føre regnskab og betale skat af enhver tjent krone.

Naturligvis kan du få kørselsfradrag hvis du bruger din private bil til kørsel.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)