Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ROI?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg ville høre om der er nogle erfarne mennesker, som ved noget om, hvad en god ROI er for online markedsførings herunder især AdWords?


Jeg forventer ingen facitsvar, men håber på at kunne starte en diskussion/debat om, hvad der er en god ROI :)

Takker på forhånd og lad os få snakken igang.

MVH Christian

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg har set hundredevis af AdWords konti, og én ting der er sikkert er, at konverteringsraten varierer rigtig meget fra industri til industri. Og der er mange faktorer der spiller ind, fx om det er B2B eller B2C, konkurrence, størrelse af virksomhed, geografisk område etc. etc.

Desuden er det ikke alle der måler ROI fra deres AdWords (typisk fordi de ikke har de rette værktøjer sat op til det). Det måler måske en konvertering (fx sign-up til nyhedsbrev), men de ved ikke altid om den sign-up fører til salg. Modsat har du webshops, hvor en konvertering typisk er lig med salg. Så der er det nemt nok at måle, og mange webshops måler det også.

Selvfølgelig vil du kunne finde undersøgelse der viser gennemsnits konverteringsrate, fx her:

https://searchenginewatch.com/2016/03/15/google-adwords-average-conversion-rates-by-industry-study/

Derudover kan du finde en (lidt ældre) diskussion af emnet AdWords ROI her:

https://www.quora.com/What-is-the-average-Adwords-ROI-for-Ecommerce-sites

Men som skrevet, det varierer virkeligt meget. Så benyt fx ovenstående undersøgelser og diskussioner som indikatorer, men ikke som facitliste Smile

Håber dette giver dig et bedre indblik.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 171
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det dumme, mest oplagte svar er desværre også det mest korrekte.
Men en god ROI er den ROI der går i plus.
Alt andet er så afhængigt at branche, produkt, målgruppe, website funnel og alt andet udenom det faktum at der trækkes (forhåbentlig relevant) trafik fra en adwordsannonce til en webshop.

Personligt har jeg arbejdet med ROI fra 100% til 2000%, men jeg ved ikke om det er tal der hjælper noget desværre.

Rigtig god dag.

Website: www.DavidMetzon.dk

Direkte mail: dme@dmegraphic.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)