Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studio Monitor - Hvordan fungerer det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endelig fået købt nogle "studio monitors" til noget hoppy-musikproduktion, men jeg troede at jeg bare kunne tilslutte dem til min pc gennem et normalt jack-stik, hvilket jeg ret hurtigt fandt ud af at jeg ikke kunne.

Jeg er lidt på bar bund angående hvordan og hvorledes jeg skal tilslutte dem, men kan det ikke passe at man skal bruge et ekstra device? I så fald må i meget gerne anbefale en dims som kan hjælpe mig Wink Indifferent

Mvh

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i al verden forventer du at få noget som helst brugbart svar når du ikke fortæller noget om enhederne?

Skriv modelnummer og smid evt et billede af stikkene, så kan vi kigge på det :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mikkel skriver er det svært at komme med et godt svar, når vi ikke ved præcist hvilke højtalere og connectors der er på dem. 

Typisk er det den store type jackstick eller XLR. Nogle  monitorhøjtalere har deres egen indbyggede forstærker, men de fleste skal have en ekstern forstærker.

/Jesper

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Cabatuan Gydesen:

Jeg har endelig fået købt nogle "studio monitors" til noget hoppy-musikproduktion, men jeg troede at jeg bare kunne tilslutte dem til min pc gennem et normalt jack-stik, hvilket jeg ret hurtigt fandt ud af at jeg ikke kunne.

Jeg er lidt på bar bund angående hvordan og hvorledes jeg skal tilslutte dem, men kan det ikke passe at man skal bruge et ekstra device? I så fald må i meget gerne anbefale en dims som kan hjælpe mig Wink Indifferent

Mvh

Ok, et af de sjoveste indlæg længe....

Men godt du skrev på Amino, da du nok var blevet en smule til grin på et fora med lyd som interesse.

En monitor/højttaler kan enten være aktiv eller passiv.
For at du kan få så meget som et lille pip ud af en højttaler, skal der være en forstærker tilstede som kan forstærke dit line signal fra lydkilden.
Det du sikkert har købt er en passiv højttaler som kræver en forstærker. (og det er så her jeg klukker en smule indeni)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gentlemen, det eneste jeg har købt er nogle KRK Rokit RP5 G3 Active monitor. Crying

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan skam både sætte Jack, XLR og RCA Stik i den! Hvilket stik har du i din PC? Minijack går jeg ud fra?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)