Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan parkering trækkes fra ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt over denne artikkel på FDM.
http://www.fdm.dk/nyheder/skattefri-godtgoerelse-p-billetten

Jeg arbejder i nattetimerne i midtbyen. Hvor det kan være svært at finde P plads fordi der jo er godt proppet med biler da folk ikke er på arbejde

Betyder den artiklel at jeg i realiteten kan vælge at købe et måned parkering i fx et P hus også få udgiften skattefri retur fra mit arbejde ? Da jeg jo køre i egen bil på arbejde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

kørsel til alm arbejde kan du ikke trække fra  - med andet end alm befordringsfradrag og parkeringen til arbejdet kan du ikke trække fra  Der er tale om fradrag hvis du kører i egen bil for din arbejdsgiver ud til f.eks kunder, og får kørepenge - så kan du nu fremover få dækket din parkering ud over kørepengene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

kørsel til alm arbejde kan du ikke trække fra  - med andet end alm befordringsfradrag og parkeringen til arbejdet kan du ikke trække fra  Der er tale om fradrag hvis du kører i egen bil for din arbejdsgiver ud til f.eks kunder, og får kørepenge - så kan du nu fremover få dækket din parkering ud over kørepengene

vh John Hannover

Vel nærmere en præcisering af hvad vi alle altid har gjort - fået refunderet parkering ifb. kørsel i firma øjemed. Skat havde i starten af 2016 pludseligt ændret Juridisk Vejledning, således det fremgik meget explicit, at parkering var indeholdt i kørselsgodtgørelsen og derfor ikke skattefrit kunne refunderes særskilt.

For parkering ved arbejdspladsen kan dette ligeledes dækkes skattefrit se følgende link: https://tax.dk/jv/ca/C_A_5_14_5.htm

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
For parkering ved arbejdspladsen kan dette ligeledes dækkes skattefrit se følgende link: https://tax.dk/jv/ca/C_A_5_14_5.htm
dækker den - hvis vi taler om den - her ansattes - daglige parkering hvis ikke arbejdsgiveren trækker den fra. Kan den ansatte - som kører i egen bil til fast arbejde, trække noget fra for parkering i egen selvangivelse?

Helt med på, at parkering nu kan betales af arbejdsgiver ud over km satsen - da parkerings omk nu er udgået af beregningsgrundlaget for satsen (udgør vist 3-4 øre af den nedsættelse som kom 2016 til 2017) Det gav fin fornuft og var vist BDO som stod for at tage den op gang på gang til skat så lyset 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt med ;)

Da jeg blot får befordring via min selvangivelse (og ikke kørepenge) for mine kørte km til arbejdet. Så kan jeg ikke få betalt parkering for at ha skiftende arbejdsstedet i byen ?

Men på trods af at jeg får befordringsfradrag for at køre i min bil til arbejdet. Ville jeg godt kunne få betalt parkering af mit firma. Hvis jeg nu havde et andet møde i byen og ankom i egen bil ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så helt klart for mig

Du får befordringsfradrag fra hjem til FAST arbejde

Kører du ikke til fast arbejde men til helt andre steder skiftevis - i egen bil - har du ret til kørselsgodtgørelse hvis du bruger egen bil til at køre for din arbejdsgiver i

Han må så godt betale din parkering ud ovre kørselsgodtgørelse (eller du må trække kørselsgodtgørelse fra hvis han ikke betaler når du kører for HAM i din egen bil.) 

Jeg tør ikke sige om du må trække parkeringen fra i din løn til skat - ud over kørselsgodtgørelsen - efter de nye 2017 regler - om du må trække fra efter regning eller hvad desværre - håb på andre ved

Det uklare her er beskrivelsen af at du kører til skiftende arbejdssteder og befordringsfradrag.

Får du ikke klarere svar (og korrekt ) her i tråden, synes jeg bare du skal beskrive det klart for skat under punktet kommunikation på skrift og bede om svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Så i virkeligheden burde jeg få kørepenge istedet for befordring ?
Hvad er enligt bedst at få ?

Det forholder sig at jeg arbejder som vagt. Hvilket vil sige jeg køre hjemmefra også til fx Aarhus midtby. Mødesteder/startsted kan være skiftede men alle kunder har jo adresse indenfor en radio af fx 3-400m.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

kørepenge er jo højere - jeg synes det lyder som kørepenge hvis du kører FOR en arbejdsgiver UD til KUNDER i din private bil - men du skal jo føre kørebog og arbejdsgiver må så godt betale din parkering ud over kørepenge fra 1/1 og har så fradrag for dem. Husk også 60 dages reglen som beskrevet i linket om køreselsgodtgørelse


Betaler arbejdsgiver ikke - så kan du få fradrag MEN så er du ovre i at det er efter reglerne for befordringsfradrag med lavere beløb og andre grænser

Det jeg som sagt ikke ved er om du på nogen måde selv kan trække parkeringen fra som ansat hvis din arbejdsgiver ikke vil betale den.

Befordringsfradrag http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 

Kørselsgodtgørelse http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen

Jeg prøver at kontakte skat og høre ang parkering når det er via befordring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet er at omkostninger til transport mv. mellem sædvanlig bopæl og ens arbejdssted er en privat udgift.

Det er så en undtagelse at man har mulighed for et befordringsfradrag for transporten. Men udgifter til parkeringsplads er iķke omfattet.

Her er der formentlig ikke tale om at man møder ind på vagtfirmaets adresse men direkte hos kunden?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)