Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redegørelse for aktiviteter til skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

I forbindelse med indberetning af købsmoms for 3.kvartal d. 1/12, er jeg blevet bedt om at komme med yderligere information til skat. Herunder "En skriftligt redegørelse af selskabets aktiviteter, såvel momspligtige som eventuelle momsfrie".

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad der bør stå i en sådan redegørelse og hvor detaljeret den bør være. Er der nogen herinde der har erfaring med ovenstående og kan give et godt råd, eller henvise til materiale der beskriver hvad redegørelsen bør indeholde.

Håber i kan hjælpe derude - på forhånd tak!

Mvh

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

en tur om en revisor kan være en fordel i formulering - men først og fremmest kunne et updated regnskab frem til 30/9 være del af materialet - for her vil det jo fremgå hvilke konti der er bogført på med moms og evt uden - ligesom salg og køb vil være tydeligt.
Derudover kan du jo skriftligt forklare hvad din aktivitet er (om alt du har med at gøre er momspligtigt f.eks, hvorfor du har købsmoms og måske meget lidt salgsmoms - Er det fordi du sælger til udlandet så skulle den del jo fremgå af momsafregningen og samme med importmoms

vent lige om nogen (ex revisorer) med større erfaring i hvad skat forventer kommer på banen, så du ikke måske sender mere end der er behov for :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har næsten lige været igennem samme ting, for et firma jeg lavede bogføring for. I det tilfælde var det fordi, der ikke var nogen salgsmoms, men meget høj købsmoms, som skulle Skat skulle refundere. Du er sikkert også blevet bedt om bilag på købsmomsen.

Det var faktisk ret simpelt at stille Skat tilfreds, de fik kopier af alle bilag over 10.000,- og så et brev, som kort beskrev årsagen til at der ikke var nogen salgsmoms endnu, og hvornår vi antog der ville komme salgsmoms, samt naturligvis et telefonnummer og en e-mail med besked om, at de var meget velkommen til at henvende sig igen, hvis der var yderlig information de havde brug for. 

Det var alt hvad der skulle til, og 20 dage efter stod pengene på nemkontoen. Der er ingen grund til at gøre det det mindste kompliceret. Det er mennesker der sidder derinde hos Skat. :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)