Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra ikke EU land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino!

Jeg sad og lavede lidt research, inden jeg skal til at importere varer fra ikke EU land.

Så jeg har bl.a. været inde på SKATs hjemmeside, hvor jeg faldt over denne tekst "Når du importer erhvervsmæssigt, skal du angive, hvad du indfører af varer. Du skal angive på et toldekspeditionssted ved grænsen, når dine varer ankommer til Danmark eller få adgang til at afgive dine fortoldningsoplysninger elektronisk i SKATs toldsystem."

under kategorien import af varer fra 3. land - angivelse af indførsel.

Det jeg undrer mig over ved dette citat er angivelsen af hvad man indfører af varer på et toldekspeditionssted, betyder det at man inden ankomsten af varer, skal kører ned til toldekspeditionsstedet og angive det, eller gør man dette når varene er ankommet til toldekspeditionsstedet?


- Tillægsspørgsmål. Hvordan logger jeg ind på "Toldsystem" på hjemmesiden: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1971003

Fordi hver gang jeg forsøger at logge ind, så downloader den et login system til min computer, hvorefter den beder om brugernavn og adgangskode, og jeg er lidt i tvivl hvor jeg finder disse oplysninger.

Mvh. Sebastian Fuglsang

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nyligt bestilt på Aliexpress (sidst i november). Bestilte 40 plakater til cirka 450 kr., de blev sendt med China registered post, som overtages af PostNord i Danmark.
De fortoldede (momsede) mine varer og jeg skulle betale et gebyr på 160 kr., det fik jeg så et brev på. Her den 1/12, fik jeg så en mail fra SKAT om at jeg kunne se min importspecifikation på TastSelv. Den viste så at jeg skulle betale momsen. 112,5 kr.

Bestiller man med et andet fragt (dhl, tnt osv.) så er det dem der står for at indberette til SKAT.

Om det bliver mere besværligt når man bestiller for over 1150 kr. ved jeg ikke endnu. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Glem alt om hvad du har læst på SKATs hjemmeside. Det de skriver er meget teoretisk og ikke noget man skal bruge som almindelig importør.  Det eneste du skal er at have et CVR nr. og lade dig importør registrere (det er gratis). Du skal på ingen måde bruge Toldsystemet til noget.

Når du ønsker at importere en vare fra udlandet, er det normalt den speditør der forestår indfortoldningen dette gælder også om varen kommer med Post Danmark. Når du er importør registreret vil du den efterfølgende måned modtage en opkrævning fra SKAT på selve tolden, momsen betales ikke men modregnes i dit momsregnskab.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Den viste så at jeg skulle betale momsen. 112,5 kr.

Om det bliver mere besværligt når man bestiller for over 1150 kr. ved jeg ikke endnu. :)

De 112,5 DKK i moms skal ikke betales, men modregnes i dit momsregnskab (forudsat at du er moms reg.)

Det bliver ikke mere besværligt at importere for mere end de 1150 DKK, eneste forskel er bare at der så også skal betales told af varen.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

De 112,5 DKK i moms skal ikke betales, men modregnes i dit momsregnskab (forudsat at du er moms reg.)

Det bliver ikke mere besværligt at importere for mere end de 1150 DKK, eneste forskel er bare at der så også skal betales told af varen.



I mit tilfælde, skal de betales, da jeg ikke er momsregistreret. :)

Men som du skriver, så skal de ikke betales, hvis du er momsregistreret. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)