Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min gode idé VAR virkelig god..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

For jeg har lige opdaget at denne app allerede eksisterer og er implementeret i England. 1,5 år gammel.

Spørgsmålet er, hvad gør jeg nu:

1. Det bekræfter mig i at der er behov for min idé, selvom jeg er klar over at der er forskelle på markedet for England og Danmark.

2. Må jeg stadig forsøge at føre projektet ud i livet her i Danmark, eller er det med risiko for at blive sagsøgt ift. Plagiat/ophavsrettigheder?

Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

3. Er det stadig en god idé at forfølge det, når nu andre allerede har afprøvet det med succes? (Dog i et andet marked).

Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, min tfl skar mit indlæg over. 

Det skal måske også nævnes, at konceptet ikke er præcis det samme koncept som jeg ville køre med. Men det er meget tæt på. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Klø på! Behov for din idé, ja - men mon ikke også du kan udføre ideen 100.000 gange bedre end de skide (undskyld mit sprog) englændere kan? Go, go, go! :-) 

Hvis du skamløst kopirer og efteraber deres koncept direkte, som de har patent på, så ja, så kan du komme i probelemer - ellers ikke. 

Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kasper, det satser jeg på :)

Jeg kan allerede nu se at modellen fra England højst sandsynligt ikke vil fungere i Danmark, hvorimod at mit projekt retter sig mere mod danske og nordiske marked. 
Så jeg synes bestemt at der er grund til forfølge det. Og nu har jeg den fordel, at jeg kan låne lidt fra deres succes, og deres markedsføringsstrategier. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du står faktisk i en relativ god situation. Som du siger bekræfter det at din ide fungere og bliver brugt. Nu ved jeg ikke hvad det er for en ide så det kan være svært at vurdere hvor gennemført Englænderen har gjort det. Men du kan nu gå ind og finde alle de fejl og mangler du kan finde i deres app og prøve at lave noget der er bedre. Så hold fast i ideen og gennemfør den. Hvis de ikke er lanceret i Danmark, så har du tre gode Skandinaviske lande du kan overtage og derefter ligger der et land med 80 millioner mennesker lige syd fra os som du kunne tage efter app'et har vist profit i Skandinavien.  

Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

De er med sikkerhed ikke lanceret i Danmark, men i et andet europæisk land. 
Jeg ved at mit koncept passer bedre til Danske/nordiske forhold, og jeg tror 100 % på det.
Ja, jeg har en oplagt mulighed for at se på deres strategier og fejl, og lære af dem. 
Det er meget spændende :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)