Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og skat på app indtægter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rubella:
Hvis det er sandt, så forstår jeg ikke hvordan nogen kan tjene penge på Apps. Det vil kræve en voldsom mængde betalende brugere, samt en meget langsigtet plan.

Ja, tror ikke der er manger der tjener penge på decideret at sælge app's, udover de mest successfulde spiludviklere. Folk betaler gerne 25-30 kroner for en kop kaffe, men er noget mere tøvende hvis der skal smides samme beløb for en app.

Rubella:
Der står at de trækker 30% på såkaldt in-app-purchases. Gælder dette så både køb i appen, samt betaling for at købe selve appen?

Ja, det vil jeg mene. Tror muligvis der er mulighed for en nedsat kommision (15%) hvis man sælger en form for løbende abonnement.

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jep - spørgsmålet er om de gør det hvis du har CVR - det er muligt men det bør afklares. Google - Saxo og mange andre gør for private men har man CVR skal man selv

Ja, her må jeg være svar skyldig?

Jeg har godt nok CVR, men er oprettet som privatperson hos Apple, da de ikke tillader enkeltmandsvirksomheder at oprette sig som virksomhed.

Salget skal iøvrigt angives på momsopgørrelsen under rubrik c

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mabuhay:
Rubella:
Hvis det er sandt, så forstår jeg ikke hvordan nogen kan tjene penge på Apps. Det vil kræve en voldsom mængde betalende brugere, samt en meget langsigtet plan.

Ja, tror ikke der er manger der tjener penge på decideret at sælge app's, udover de mest successfulde spiludviklere. Folk betaler gerne 25-30 kroner for en kop kaffe, men er noget mere tøvende hvis der skal smides samme beløb for en app.

En ting er selve app købet - men det kan sagtens betale sig med gratis versioner, blot for reklame indtægterne. Se på app's som wordfeud og lignende, hvor langt største delen af indtægten kom fra reklamevisninger alene pga. det store antal daglige brugere (du hopper hele tiden ind og ud af appen = flere reklamevisninger).

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 3. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af Jer der har forstand på reklamer i apps? 

- Er det banner reklamer eller popups?
- Får man betaling pr klik eller visninger?
- Hvad sker der hvis alle begynder at bruge adblocker? Forsvinder indtægten? 


Det ville være en stor fordel for min målgruppe, at undgå køb i appen. Men det kræver at jeg på sigt kan få en indtjening på anden vis, da jeg er nødt til at kunne betale løn og andre udgifter. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)