Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af webshop uden varsel :-(

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude :-)

Jeg søger lidt hjælp !!

Vores webshop er blevet lukket uden varsel, hvad gør vi nu ?

Historien lyder sådan
Vi blev ringet op at vores shop vil blive lukket nu !!
Vi skullle ikke havde betalt vores regninger, jeg siger det kraver vi får en regning, så skal du nok få nogle penge..

Du har fået dine regninger ! Nej det har vi ikke jo vi har sendt dem 20-30 gange ! Hvad ? Ja og nu er shoppen lukket !! Nej nej nej det gør du ikke ! Send de faktura og gerne en kopi til min private mail ! Nej du har fået dem !! Nej det har jeg ikke beklager men har ikke modtaget noget siden marts og da vi betale 3-6 måneder af gangen har jeg ikke modtaget noget, og for at være helt ærlig har jeg ikke slænget det en tanke. Bare glem det shoppen er lukket. Der er ikke betalt !! Stop nu send mig lige en kopi så skal jeg nok kigge på det.

NEJ der er ikke mere at tale om du skal betale de regninger vi sender farvel !! Manden klasker røret på :-(( siden er lukket !!

Jeg ringer til ham igen, kan du ikke være sød at sende de faktura på min mail så skal jeg nok betale? Nu skal du høre her unge mand jeg skal ikke bruge mere til penge på jeres shop den er lukket til du betaler !! Kom nu send venligst de faktura !!

Godt jeg sender de faktura ! Farvel !

15 min efter modtager jeg en stak faktura.

Det skal lige siges at vi overtager denne shop fra en anden, som åbenbart ikke har betalt for 2015 !!

Jeg ringer så til ham og siger de faktura som ikke vedrøre os, vil vi da ikke betale, det vedkommer jo ikke vores CVR !! Du skal bare betale ellers lukker jeg ikke op for din shop !

Nej stop nu jeg betaler det der vedrør os men det andet må du jo sende til dem, de har stadigvæk et aktiv CVR så send dem en opgørelse.

Nej jeg vil havde mine penge og du skal betale det er jeres gæld i shoppen/domæne !

Nej stop nu der blev lavet en overdragelse og vi betalte 3 måneder bagud ved overtagelsen så skal du ikke komme med flere regninger.

Du skal bare betale, åbner ikke før de er betalt !!
Stop nu jeg har betalt det der manglet og vil gerne havde du åbner for shoppen tak.
Nej du forstår det ikke, du skal betale nu ellers bliver der ikke åben.
Stop nu du har lukket vores shop uden varsel det kan ikke være lovligt.

Du kan bare sagsøge mig og du kan bare tage det med min advokat !! Farvel !

Hjælp havd pokker gør vi nu ???

Kan man stille et krav evt. Sende ham en regning på lukning af shoppen og manglende omsætning ?

Hvordan med vores SEO gør det noget ved vores shop i forhold til det arbejde osv.

Håber i kan hjælpe på forhånd tak !!




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke noget du bare kan sende en regning på - men du kan naturligvis trække dem i retten. 

Jeg tror lige du må forklare, hvad er det du har købt - Det er jo åbenbart ikke et CVR nr men en shop du har købt løst ud af et eksisterende CVR nr. 

I så fald har du jo slet ikke nødvendigvis overtaget shoppen korrekt, for så skulle alle aftaler jo have været gennemgået og - alle der havde en aftale med det gamle CVR som solgte shoppen men ikke det medfølgende CVR til dig - de skulle så have haft besked om, at der nu var ny ejer og så kunne de dengang have haft mulighed for at stille krav i forhold til sælger eller - nægte at forsætte aftalen med jer som nye ejere

Enten køber man et firma med CVR og så overtager man alle aftaler og ansvaret for dem, eller man køber ikke CVR men betaler for ?? goodwill - noget IT osv, og så har man i princip ingen rettigheder i forhold til aftaler, med bank, med betalingsløsning, med shop udbyder og alt

Ham gutten virker jo godt irriteret over manglende betaling og nu at skulle høre på, at han skal tilbage til en som ikke bruger shoppen men har solgt den - og jeg synes ikke det er så oplagt en sag, at skulle trække ham i retten for at lukke en shop som ikke betaler sin "husleje" - internetshop mæssigt

Du kan jo sagtens true med erstatningskrav /tabt omsætning - men kravet vil jo være det samme, han skal have alle de penge han har tilgode - så jeg tror ikke det har effekt 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det er helt rigtig en løs shop og ikke andet.

Men de fik besked om at vi overtager shoppen og vi vil betale de 3 måneder som der ikke var betalt for. Vi snakket med dem om der var flere betalinge regninger som ikke var betalt, det fik vi et nej til. Så er helt uforstående over for de gamle faktura.

Mener helt bestemt vi har handlet i go tro og kontakte dem og alt var ok.

Men man kan vel heller ikke bare sådan lukke shoppen, kan man ? Der står ingenting omkring betingelser osv. At de bare vil kan lukke shoppen.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke hvor mange penge det drejer sig om men hvis det er en shop som køre godt ville jeg måske betale det der skulle betales, få åbnet shoppen og flyttet shoppen til ny hosting firma ASAP.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)