Jeg oprettede mit ApS med et indskud på 100.000, men har efterfølgende spyttet lidt i kassen da (den var ved at løbe tør) via købt ting privat og lagt ind i firmaet vi taler om aktiver for ca 70.000kr, nu er spørgsmålet så, hvordan får jeg det skrevet ind i regnskabet?
pt. har jeg kun lavet prototyper og test og flere test, samt diverse indkøb til projektet, dvs. har endnu ingen indtægt.
Mvh Bo
Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk
Enten sælge til firmaet men her er det vigtigt når du jo både er køber og sælger, at du med stor sikkerhed kan dokumentere, at du ikke har taget mere end firmaet kunne købe samme ting til - via annoncer og andet - max det du kunne få det for i byen (evt via den regning du fik da du købte det hvis det er nye ting - og her bør du lade firmaet stå for købet i dets navn direkte for at få momsfradrag - det er ikke en god ide at købe det privat - lån firmaet penge og lad firmaet købe)
OM du kan få bøvl med underskud hvis du ingen indtægter får, er ikke til at sige - men jo nok en vis risiko hvis alt er test og opstart og der ikke er egentlig erhvervsmæssig aktivitet. Det må du checke med andre
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kunne være en mulighed for dig hvis betingelserne er overholdt. Det kan hjælpe lidt på likviditeten og såfremt selskabet går konkurs potentielt begrænse dit tab.
Måske jeg var vag i min udmelding, det det drejer sig om er nok det John beskriver som kapital indskud, men da jeg ikke har mulighed for store indsprøjtninger men derimod løbende mindre investeringer betalt af private midler men ønsker dem ind i regnskabet, ikke for at kunne trække dem ud igen eller sikre mig mod konkurs men blot hvordan jeg får det ført ind, eksempel sælger en veteranbil (privat ejet, en del af min hobby30.000kr), køber udstyr til virksomheden for pengene. er det ok og hvordan fremgår det i regnskabet? bekymre jeg mig for meget og skal overlade det til bogholder/revisor?
mvh Bo
Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk
ja du skal tage din revisor med fra start hvis du i alvor mener, du vil lave det som kapitalindskud - for så skal du jo tage f.eks de 30.000 kontant og bruge dem som kapitalindskud som jo har en række formaliteter som skal med - vedtægter om ændring osv - så det er ikke noget du, ud fra din beskrivelse klarer selv. Derefter kan virksomheden købe udstyr for pengene som så indgår som ny kapital
OM det så er det rigtige valg frem for at give det som lån, vil jeg overlade til dig og din revisor
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det giver ikke den store mening at øge den ansvarlige kapital. Eksemplet med veteranbilen vil være at sælge den privat. Låne pengene til selskabet. Selskabet køber hvad de har brug for. Når der engang er indkomst så tilbagebetales lånet.
Revisorelevens henvisning kan du jo se om du kan opfattes af. Det kan give likviditet nu.