Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klog SEO'er - kan du give mig et svar? :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har efterhånden arbejdet en del med mit galleri, der sælger malerier online. Jeg ranker #1 på "malerier" og top 3 på "maleri. Dette er jeg selvfølgelig glad for, men jeg kunne også godt tænke mig at ligge rigtig godt på "malerier til salg". Her ligger jeg dog og flyver rundt mellem bunden af side 1 og toppen af side 2. Jeg synes ellers jeg har optimeret min side til netop denne søgefrase, da min metatitlen starter med præcis dette, og jeg bruger det som H1 i min tekst.

 

Mange af de sider, der ligger over mig på dette søgeord har ikke nogen særlig god score jf. ahrefs/majestic, ligesom de har meget lidt tekst på forsiden. Jeg er derfor lidt på bar bund med hensyn til hvad jeg helt konkret kan gøre.

 

Inputs er meget værdsat :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

mynewart.dk:
Mange af de sider, der ligger over mig på dette søgeord har ikke nogen særlig god score

Det er nu ikke helt rigtigt :-)

DBA og Gul og Gratis ligger over dig og de har væsentligt mere autoritet. Også Maleribasen og Artplace ligger på linje, eller lidt over dig. Du har også meget få links direkte til den side du ønsker at ranke på. 

Derudover har du problemer med hastigheden. Det skader. 

Så flere og bedre links og bedre hastighed er et godt sted at starte. 

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil foreslå det samme som Mikkel, Skaf nogle flere kvalitet links. Hvis du kan skaffe bare et stærkt link med ankorteksten "malerier til salg", burde du snart kunne se en forbedring.
Men husk at man ikke må overdrive brugen Exact og partial match ankortektser :-)

Mvh Mark

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene begge to :)

Det er min forside jeg har optimeret til denne søgrfrase, og altså også denne side med flest indgående links. Kan da godt være, at exact match links er løsningen, men synes bare at have læst, at det ikke betød så meget mere.

Medmindre jeg tyder fx majesticseo helt forkert, mener jeg da at min side scorer en del højere end Artplace.dk :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Obs.

Det er denne side jeg vil ranke på: mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en væsentlig bedre score på både majestic og moz. Men så længe jeres hjemmesider ikke er fuldstændig ens, så er der altså også andre ting som påvirker placeringen. Artplace.dk er rent faktisk et åbent marked hvor alle kan sælge sine egne malerier, derfor vurderer google måske at de passer bedre på søgeordet? Det er bare et gæt :-)
Men derfor kan du selvfølgelig stadig overbevise google om at du er mere relevant..

Ankortekster har stadig rigtig meget at sige både internt og eksternt. Så det burde du prøve dig frem med. Du kunne evt også prøve at lave nogle links med søgeordet i dine egne blogindlæg for at styrke den interne seo :-)

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som jeg kan se det har jeg:

Meget bedre score jf. majestic osv.

Meget mere tekst, med søgefrase som H1.

Søgefrasen som den første del af min metatitel.

Jeg har mange interne links på min side med "Malerier til salg" som ankertekst.

Jeg må prøve med endnu flere links med ankertekst "Malerier til salg".

Andet er der vel ikke at gøre. :)

Tak for svarene.

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu siddet og kigget på flere andre søgeord, og kan se, at art place . dk ligger rigtig godt placeret over hele linjen.

Jeg kan dog overhovedet ikke få det til at give mening, at de skal ranke så godt i forhold til konkurrerende sider jf. alt hvad jeg har læst mig til. :)

Jeg kan slet ikke finde noget, hvor de virkelig gør det godt. Kan nogle eventuelt belyse det for mig? Dét at de sælger andre kunstnere værker, kan vel ikke have så stor betydning?

De har ingen tekst, næsten ingen links, ingen facebook-side, ingen super score i PageSpeed. Forstår det simpelthen ikke :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Domænealder er også en vigtig faktor.. Domænet artplace.dk har været aktiv siden 2007.

Hvor dit er startet i 2016, så vidt jeg kan se i hvert fald :-)

Og ja du har flest links, men er det relevante links? Et link i et indlæg om malerier er 100 x mere værd, end et link i et bodybuildingforum. Det skal nærmest være et link fra Whitehouse.gov, før domain authority vinder over relevans. (overdrivelse fremmer forståelse)

Det handler altså ikke kun om mængden af links og pagespeed.. desværre :D

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var af den overbevisning, at domænealder ikke havde det store at sige længere - men det kunne det selvfølgelig godt tyde på, da det i min optik er det eneste de scorer højt på :)

Relevante links er vigtige. Da jeg startede var jeg helt ny i denne verden, så der kom nok en håndfuld links via signaturer i fora, der ikke havde meget med emnet at gøre :) Dette mener jeg dog selv, at jeg er kommet godt efter efterfølgende. Jeg har da som skrevet også ramt #1 (nogle gange #2) på "Malerier", der er det mest søgte ord i min branche. De fleste andre gode søgeord som fx.: "abstrakte malerier", "maleri", "billige malerier" er jeg også rigtig godt med. Det er blot lige "malerier til salg", der er min store kæphest.

Nå, men nu forsøger jeg at få endnu flere gode (relevante) links, hvoraf en del bliver med ankerteksten "malerier til salg", blandet sammen med en god portion tålmodighed - så må jeg se, om dette giver lidt flere hits på bundlinjen :)

Tak for svarene Mark :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)