Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop, betalingsløsning samt faktureringsoplysninger

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Fra  The Pink Sheep Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. 
Jeg er igang med at starte en webshop og bruger i den forbindelse Wordpress og Woocommerce.
Vores produkt er egentlig meget simpelt, og idéen er at kunder kan bestille en personlig gave, som så skal sendes direkte til modtageren, (ikke nødvendigvis samme som betaler) med en personlig hilsen vedlagt. 

I WooCommerce, skal man som standard udfylde Faktureringsoplysninger (Navn, Adresse, e-mail, telefon) og man kan vælge at få varen sendt til en anden adresse, dog SKAL man udfylde begge skemaer ved bestilling. 

Det jeg kunne tænke mig, er en forbedret flow i checkout processen, således at kunderne ikke nødvendigvis skal udfylde så meget på en gang. 
Mit klientel er privatpersoner, og betaling foregår med betalingskort, via PayPal eller DIBS, og jeg kan se at ved PayPal-betaling, skal kunden desuden oprette en konto hos paypal. 

Som situationen er nu, skal kunder på min hjemmeside udfylde følgende, ved bestilling: 

1. Faktureringsoplysninger (Navn, Adresse, e-mail, Telefon)
2. Leveringsadresse (Navn, Adresse)
3. (TILVALG) Adgangskode, ved oprettelse af kundekonto på min webshop
4. Betalingskortoplysninger (DIBS) ELLER Betalingskortoplysninger OG ønsket adgangskode (PayPal)

Dette flow opfordrer nærmest til afbrydelse af købet, og derfor ønsker jeg at streamline og forenkle processen. 

Fakturaer og andre relevante dokumenter bliver sendt til kunden via e-mail, og der bliver ikke vedlagt kvittering i pakken (vi sender kun indenrigs, på Færøerne)

Derfor mine spørgsmål

SKAL JEG som erhvervsdrivende virksomhed (CVR registreret) kræve kundernes faktureringsoplysninger ved køb?
Kan jeg nøjes med at opfordre kunden til at indtaste en adgangskode, således at mit system kan oprette en konto for vedkommende, uden at kræve at de opgiver deres fysiske adresse? (rent praktisk ved jeg hvordan dette skal gøres, jeg er mere i tvivl om lovgivningen på området)
Kender i til hvordan man kan undgå at kunder SKAL registrere sig hos PayPal ved betaling?

På forhånd tak

Ronnie Heinesen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)