Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning - anvendelse af overskud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg håber der sidder nogle kloge hoveder herinde, som kan hjælpe mig med en grå-zone ( i min optik ) i forhold til virksomhedsordningen

Først skal i selvfølgelig have baggrunden for anvendelse af VSO.

Jeg er studerende og tjener det beløb (150.000pa) jeg må ved siden af min SU(70.000pa).

Jeg har 2 ejendomme som anvendes til erhvervsmæssig udlejning, hvor det er budgetteret 9k opsparet overskud/2015, 40k/16 og 65k/17. Dvs. der bør indestå ca. 115k efter 2017. Disse indestår i VSO om opsparet og endnu ikke hævet da det vil påvirke min SU. Spørgsmålet er indledningsvist hvordan/eller om disse midler kan forvaltes eller de skal hæves før det er muligt. Jeg ønsker at forvalte dem nu, da jeg først kan hæve dem om 2,5 år. 

Kan disse midler på nogen måde anvendes til at investere i en ny ejendom som skal anvendes i VSO til udlejning? Hvis ja, hvilke dele af ejendomshandlen må de dække? Udbetaling, gældsovertagelse, advokatsalær til ejendomsberigtigelse, størstebeløb i forbindelse med tvangsauktion?

Kan de anvendes til energiFORBEDRINGER, fx stoker på pillefyr, udskiftning af fyr, efterisolering/varmvæg? De kan selvfølgelig anvendes til løbende vedligeholdelse af ejendomme i som anvendes i VSO

Kan de anvendes til fx montering af HFI-relæ/nyt el-panel eller udbedring af bemærkninger/K3'er i tilstandsrapport? 

Og en til de kreative bogførerer - den bedste metode at hive kapital ud af VSO til privaten? ;-) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelup: