Eneste ansatte er direktøren og ejeren - som har optjent nogle feriepenge under 2016. Det er planlagt, at han formentlig vil sælge selskabet i 2017 og fratræde - hvorefter han skal have sine feriepenge ud (ville skulle hvis han var ansat) igen hvis han var at se som ansat skulle man jo - men vil skat sige, at direktøren som ejer ikke må afsætte sine feriepenge som skyldig omkostning til kommende år? Nogen af de sædvanlige supereksperter der tør byde ind her? vh John Hannover |
Ja, det må man godt - Det afhænger dog af direktørens kontrakt. Direktører er ikke underlagt/beskyttet af ferieloven, men reglerne kan dog stadig tilvælges i kontrakten. Se lidt indpiration her:
BDO: http://www.bdo.dk/services/PageToPdf.ashx?nodeid=333809
PwC: http://www.pwc.dk/da/nyt/bestyrelse/assets/direktoerkontrakten_-_artikel_2013.pdf
Lederne: https://www.lederne.dk/faa-hjaelp-og-svar/ansaettelsesvilkaar/kontrakt/direktoerkontrakt
Så det korte svar, ja - det må du godt, hvis det står i din kontrakt. Det er dog ikke sikkert du er berettiget til godtgørelse efter ansættelsen ophører !