Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo kursus hos Doctech

Side 4 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo skabt præcedens for at moderatorer her på amino oplyser hvis den samme person/ip optræder i en tråd med 2 forskellige kontoer (er sket mange gange tidligere).

Så det er i sig selv ikke problematisk i min bog.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis folk vill bullshit'e en debat som denne ved at oprette flere profiler og udgive sig for forskellige folk, så er de i min bog helt selv uden om at blive afsløret. Det er risikoen hvis man vil spille fordækte spil

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
 Jeg forstår ikke at der er nogle der vil forsvare debattører der arbejder under dæknavn - det giver ingen mening at man tilsviner hvad som helst og samtidig optræder under dæknavn. Derfor forstår jeg ikke at Du Sune skriver nedenstående linier:

Sune skriver:
"Nu synes jeg lige vi skal klappe hesten før vi udleverer oplysninger om brugerne her inde sådan bare lige uden videre - der skal trods alt fortsat være en form for tryghed ved at bruge siden. Uanset om man måske har en dobbeltrolle eller ej."

Bemærk ordet "Tryghed" hvilken tryghed taler du om Sune - anonyme udtalelser vil jeg ikke tildele meget af værdi - derfor bør vi også i Amino undlade at besvare disse anonyme indlæg. Kan man ikke indestå for sine udsagn så hold din mening for dig selv - eller forvent IKKE at der er nogen der tager det alvorligt og besvare det!Wink

 

Hilsen john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig må og skal Amino ikke udlevere personlige informationer uden der foreligger en juridsk afgørelse til det.

Men derfor kan man nu fint oplyse hvis flere indlæg fra forskellige brugere kommer fra samme ip - det er helt fint i min bog.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan sagtens findes eksempler hvor jeg synes det er iorden at folk debatterer annonymt - det kunne f.eks. være en ung homoseksuel der ønsker at springe ud og gerne vil snakke med andre om hvor, hvornår og hvordan han eller hun skal gøre det. Det kunne også være en ansat der overvejer at droppe sit job og starte som selvstændig, og som naturligt nok ikke ønsker den nuværende arbejdsgiver skal vide det.

Men, jeg synes aldrig det kan være acceptabelt, at fremsætter alvorlig kritik af andre uden at stå ved det med korrekt navn. Det er ganske enkelt en kryster-mentalitet som jeg synes vi skal gøre alt for at bekempe her på Amino, og alle andre steder. Kritik kan være helt fint, man man må satme stå ved den som en mand!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
john sommer:
 Jeg forstår ikke at der er nogle der vil forsvare debattører der arbejder under dæknavn - det giver ingen mening at man tilsviner hvad som helst og samtidig optræder under dæknavn. Derfor forstår jeg ikke at Du Sune skriver nedenstående linier:

Sune skriver:
"Nu synes jeg lige vi skal klappe hesten før vi udleverer oplysninger om brugerne her inde sådan bare lige uden videre - der skal trods alt fortsat være en form for tryghed ved at bruge siden. Uanset om man måske har en dobbeltrolle eller ej."

Bemærk ordet "Tryghed" hvilken tryghed taler du om Sune - anonyme udtalelser vil jeg ikke tildele meget af værdi - derfor bør vi også i Amino undlade at besvare disse anonyme indlæg. Kan man ikke indestå for sine udsagn så hold din mening for dig selv - eller forvent IKKE at der er nogen der tager det alvorligt og besvare det!Wink

Prøv at læse hvad jeg har skrevet tidligere i tråden - jeg forsvarer hverken vedkommende eller det generelle i at have en dobbeltprofil.
Jeg pointerer at jeg synes det er forkert at oplyse folks IP adresser uden videre, hvilket jeg fortsat står ved.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser virkeligt intet problem i, at vi moderatorere har mulighed for at se IP nummeret for folk og lige præcis i situationer som denne, kan stoppe folk i at lyve og svindle.
Det havde da været mere moralsk forkasteligt (men nok sjovere) hvis Dimitri havde ventet og ladet Preben sidde og dumme sig, uvidende om at vi senere kunne afsløre ham (det kunne virkeligt have været sjovt, men forkert...)
Samtidig så er der vel ingen af os, som er interesseret i at folk opretter flere profiler og sidder og skamroser sig selv og på den måde opbygger en falsk god omtale.

Udlevering af et IP nummer? Come on people, vi snakker ikke CPR nummer eller jeres børns fulde navn og hvornår de går alene hjem fra skolefritidsordningen. Vi snakker om et nummer som kan identificeres ned til den by vedkommende sidder i (måske også bydel). De nærmere detaljer kræver en dommerkendelse og kontakt til vedkommendes ISP.

Dog vil jeg give Sune ret, det er Martin Thorborg som står til ansvar for de ting der sker her på Amino og det er ham som bør træffe en beslutning her i det konkrete tilfælde og generelt for fremtidige tilfælde.

I øvrigt sjovt så stille både Preben Madsen og SEOmekanikeren pludselig blev... ;-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror faktisk amino vil få problemer med datatilsynet m.v. hvis de udlevere ip adresser på brugere uden der er juridsk belæg for det - Så jeg vil bestemt anbefale Thorborg at følge nettets usagte regler (netikette) om at man absolut under ingen omstændigheder udlevere den slags informationer med mindre man er tvunget til det.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Folk der blogger eller debatterer annonymt er nogle fucking krystere, der burde hænges op i nossserne og piskes med rå lever.

Hvor kønsdiskriminerende, Mikkel. Big Smile Det er jo en løsning, som udelukker straf af halvdelen af de potentielle forbrydere. Desuden har jeg set film om mennesker, der angiveligt nyder den slags.

Når amino alligevel registrerer ip-numre, kunne man vel lave en funktionalitet i signaturen, som hed: "Denne bruger deler ip-adresse med følgende andre brugere." Hvis dette foregik automatisk, skulle man ikke bruge tid og krudt på at søge efter ensartede stavefejl osv. for at underbygge sin mistanke.

mvh Hans

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Når amino alligevel registrerer ip-numre, kunne man vel lave en funktionalitet i signaturen, som hed: "Denne bruger deler ip-adresse med følgende andre brugere." Hvis dette foregik automatisk, skulle man ikke bruge tid og krudt på at søge efter ensartede stavefejl osv. for at underbygge sin mistanke.

Det kunne da være en ret fræk funktion :) Men jeg tror desværre det ville kunne resultere i en del misforståelser - én IP adresse er ikke nødvendigvis ensbetydende med én bruger, der kan være flere brugere bag en IP adresse eller en IP adresse kan være dynamisk, således at en anden kunde får den IP adresse du har skrevet med.

IP'en bliver registreret til hvert indlæg, så for en bruger med dynamisk IP adresse ville brugerlisten også kunne se forskellig ud fra indlæg til indlæg.
Side 4 ud af 11 (101 indlæg)