Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde kunder som freelance webdesigner.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Cebu City
Tilmeldt 31. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg er en freelance webdesigner som pt bor i Filippinerne. Jeg har lavet en del hjemmesider for virksomheder, venner og bekendte. Nu er jeg kommet i en situation hvor jeg gerne vil starte med at finde mine egne kunder, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det.

Jeg bygger hjemmesider i Wordpress og kan lave det meste. Det eneste problem er som sagt at jeg ikke ved hvordan jeg skal finde mine kunder så jeg kan give dem et tilbud de får store øjne af.

Jeg håber nogle af jer kan give et godt råd til hvordan jeg finder kunderne.

Mange hilsner:

Michael LeFevre

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvis du selv vil ud og finde kunderne, er det selvfølgelig oplagt at opsøge nogen af dem, som i forvejen råber efter hjælp til deres opgaver. Her er diverse freelancer portaler en oplagt mulighed (Herunder Amino Freelancer)

Men hvorfor ikke vende den om, og lade kunderne komme til dig? Jeg ville personligt lave en hjemmeside, fremvise dine kundskaber i form af en portfølje og så ellers skrive et par gode SEO venlige blogindlæg, hvor du formår at brande dig selv som fagmand :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Vi har lige startet service siden djobs.dk, hvor du kan udfylde diverse services du tilbyder. Det er helt gratis at oprette sig, og så gør vi vores bedste for at skaffe dig nogle kunder :-) 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg finder selv kunder ved at opbygge et website med relevant indhold om hvordan man bruger Wordpress og Woocommerce. Så kommer de via Google med tiden og i starten via anbefalinger, f.eks. fordi du har hjulpet en som så bliver ved med at finde værdifuldt hjælpemateriale på dit site og så anbefaler sitet (og dig) til en anden.

Husk på at rigtig mange har brug for hjælp til selv at videreføre Wordpress når du har lavet dit geniale skræddersyede design til dem, især hvis man har webshop. Så kan du skabe en relation til potentielle kunder ved at uddanne dem og blogge om hvordan du laver en fin webshop og passer den fra dag til dag.

Når dine læsere så pludselig løber ind i et problem der overstiger deres evner, f.eks. at lave et CSS-fiks som viser x antal kolonner i shoppen istedet for y antal kolonner eller ændre farver på links eller hvad end, så er der større chance for at de kontakter dig for at få det gjort, for I har allerede en relation.

*

Det er jo en lang proces, og jeg er først for alvor startet efter sommerferien, men har indtil videre skaffet mig 4 undervisningstjanser på kurser (måske også en mulighed for dig), hvor mit site har fungeret som reklamesøjle. Og derudover en håndfuld mindre opgaver mht. design og opsætning. Men det er bare for at sige, at uanset hvad du gør, så er det en længere proces, men giv ikke op!

Du kunne måske også med tiden finde nogle andre freelancere, f.eks. her på Amino, som havde visse specialer. Måske er du bedre til CSS-fiks mens nogle af dem er mere 'into webshops' og så kan I 'dele kunder', evt. lave tilbudspakker sammen. Det er selvfølgelig ikke helt så ukompliceret som det lyder, men dog en fremgangsmåde - som også er meget brugt indenfor andre fag ("små konsortier").

Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)