Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det ikke en kopi?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

For et par uger siden lavede jeg en anden tråd angående en virksomhed som jeg har været en del af. Virksomheden er nu lukket, jeg forsøgte at købe rettighederne til firmaets designs/produkter af min tidligere partner, men han var slet ikke til at forhandle med. Vores revisor har opgjort firmaets værdi til 20.000 kr, så det var det beløb jeg tilbød min makker, men han ville have 200.000 kr, så vi kunne naturligvis ikke blive enige.

Da jeg ønsker at sælge produkter indenfor samme kategori, som vores hedgangene firma beskræftigede sig med. Står jeg nu med spørgsmålet: hvor meget skal jeg ændre i produkternes design, for at der ikke er tale om en kopi?

Af gode grunde kan jeg ikke afsløre præcist hvilke produkter der er tale om, men jeg kan beskrive det i grove træk:

 - det er et legepladsredskab

- udført i sort krydsfiner og sort stål

- det er et meget standardiseret legepladsredskab, de fysiske dimensioner ligger tæt på lignende produkter fra vores konkurrenter

Da der er tale om et meget standardiseret produkt, i meget standardiserede materialer (sort krydsfiner og stål), tænker jeg at der ikke skal store ændringer til før at der ikke er tale om en kopi. Hvad siger aminoerne?

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når nu din modpart er helt opmærksom på problematiken og jeg mener at huske fra anden tråd, at I har forhandlet om rettigheder - så er det her noget du skal få en konkret vurdering af fra en ekspert

Min formodning er de sædvanlige 15% på alle punkter, farve, form, osv som minimum men når der er en forhåndskonflikt, så er risikoen klart øget for du ender i en besværlig sag. 

Søg en med ekspertise Morten fra fashionseller kunne være en sådan (har også et kopi sags firma - husker ikke navnet nu, men han var med i forrige tråd om jeg husker ret)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg giver dig helt ret, når min tidligere partner allerede er på krigsstigen, bliver jeg nød til at sikre mig ift. det juridiske.

Jeg har taget kontakt til 3 advokat firmaer.

Grunden til at jeg også skriver herinde, er at jeg også gerne vil høre hvad andre aminoer har af erfaring med den slags.

Mvh Hanne TT

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kan give dig et svar ud fra de informationer desværre, da man hverken kan tjekke, om der foreligger ophavsret, varemærker eller designbeskyttelser.

Hvad produktet er lavet af, det er sådan set irrelevant. Et par jeans er lavet af denim, men benytter du Diesels detalje ved lommerne, G-stars lommedesign eller Levis knappesyninger, så får du problemer med den for krænkelser af deres varemærker og desginrettigheder.

Men generelt er jeg helt enig med John, der skal være en afvigelse fra originalen, hvis du vil være på den sikre side, men stadigvæk skal denne afvigelse ikke krænke nogen former for rettigheder...

Cookie - John Hannover:

Søg en med ekspertise Morten fra fashionseller kunne være en sådan (har også et kopi sags firma - husker ikke navnet nu, men han var med i forrige tråd om jeg husker ret)

Jeg har Not Allowed, men det er primært ophavsret, som jeg arbejder med, samt lidt varemærker og lignende :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)