Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yahoo marketing search freelancer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger en der kan give mig 4-8 timers undervisning/introduktion til yahoo marketing search systemet.

Jeg bor i KBH, og har allerede en ret stor google adwords kampagne med 40.000 søgeordskombinationer, og kampagner i 11 lande.

Nu er det vist på tide at komme i gang med yahoo, så vil gerne ofre nogen penge på at få den rigtige introduktion.
Læg mærke til at du skal ikke sætte mine kampagner op for mig, men vise mig hvordan man gør.

Hvad skal det koste?

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

 

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Yahoo har en nogenlunde funktionalitet til at konvertere og importere kampagner fra andre formater. Eksempelvis en eksport fra Adwords Editor.

Pas generelt på Yahoo Search Marketing. En del af din trafik vil desværre komme fra "yahoo search partnere" og disse kan man ikke slå fra. Læs mere her:http://www.ysmblog.com/blog/2007/10/01/driving-traffic-quality/

Du er velkommen til at sende en PM og høre om mine erfaringer.

Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du hentyder til indholdsrettet netværk, så kan man sagtens slå det fra.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg hentyder til "yahoo search partners" man bedst kan sammenligne med Google Adwords søgenetværk. I Google Adwords kan man slå søgenetværket fra.

Bemærk hvordan der er nærmest lynchstemning på yahoo's egen blog.

Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tja.. nu arbejder jeg til daglig med Yahoo Search Marketing, og vi kan godt slå det fra... hmmm...

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nej, du kan ikke slå det fra. Det er en række udvalgte sites som generer en hel del trafik. I US er det meget reelt men i andre lande er det en række crapsites.

Du forveksler det med indholdsnetværket som man rigtignok kan slå fra.

Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

de søgemaskiner der er med som man ikke kan slå fra, er der kelkoo, berlingske, live , altavista, alltheweb og ofir?

det er jo en del af netværket...

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, men Google giver mulighed for kun at få kliks for søgemaskinen Google og ikke fra en række "associerede" sites som kan være svære at gennemskue i fremmede lande. Det gør Yahoo ikke.Sågar at få en endelig liste med disse oplever jeg er svært at få.

De har i øvrigt lanceret muligheden for at ekskludere IP adresser på deres indholdsnetværk men ingen rapportmuligheder for at afsløre disse som eks. google placeringsrapport, så det er ned i logfiler.....

Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 tja det kan jeg til dels godt forstå. det er for at YSM får nok trafik til at være en spiller på markedet.

Det er lidt ligesom at sige "jeg er helt vild med min nye kone, men jeg ved ikke rigtig med hendes familie" -det er jo en samlet pakke. Det er jo kun danske sider man kommer på.. så jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med at gennemskue noget som helst i fremmede lande? 

det med at få en liste over associerede sites er muligt, man skal blot kontakte Yahoo! Search Marketing. listen vil dog aldrig være endelig, da der er så mange sider, vil det til tider være sådan at nogle falder fra, mens andre kommer til.

mht. at gennemskue hvilke sider de besøgende kommer fra, kan man jo oprette analytics. det er gratis, og kan sættes op, så det viser alle de sider der henvises besøgende fra... 

Med v. 

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes din analogi er tynd. Det er ikke en ægteskab jeg indgår med yahoo, men en vare jeg køber. Hvorfor skal jeg købe en god vare og have en skodvare med i købet? Hos Google kan jeg fravælge det. Og det hjælper ikke at se kilden via analytics hvis jeg ikke kan udelukke den. Jeg byder pt.på yahoo i 11 lande og hver har deres search partnere så det ER svært at gennemskue.

Prøv at læs deres egen blog igen. Der er en nærmest hadsk stemning.

 

Selected Media - Online Marketing bureau 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)