Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af telefon i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har brug for en ny telefon til firmaet. Som jeg forstår det, skal jeg så beskattes af den.

Fra 1. januar 2017 betaler jeg skat af fri telefon gennem min ansættelse andetsteds. Og så er jeg vel dækket ind ift. det skattemæssige i min virksomhed også?

Problemet er, at jeg gerne vil købe telefonen snarest. Kan jeg købe den i år, uden at skulle betale skat af telefonen i 2016 også? Uden at snyde, vel at mærke.

Jeg beklager på forhånd, hvis det er et dumt spørgsmål.

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - og jeg skal godt nok beskattes af fri telefon hvis jeg køber telefonen gennem firmaet, også selvom jeg ikke betaler abonnement og forbrug over firmaet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja bare du enten køber telefonen eller tager andet abonnement osv over firma, så er det skat af fri telefon hvis den er med hjem bare en gang. Køber du den, gælder det uanset hvad, frem til du kan dokumentere den er udgået igen (afleveret som smadret eller solgt)

Du kan læse mere om det her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Paa Færøerne valgte man at simplificere det med fri telefon fra skatteaaret 2015. Værdien af fri telefon er nu 0,- :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)