Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!Forkerte oplysninger i CVR.dk - teknisk fejl, Erhvervsstyrelsen sylter sagen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er der, hvor jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre....Det har stået på i mere end 2 uger, og har talt med 3 forskellige medarbejdere, som alle "lovede" at oprette en sag/gøre noget ved....

Vil spørge om der er nogen af jer, der har haft bøvl med CVR og Erhvervsstyrelsen når man har fundet ud af der står noget forkert på cvr.dk. Jeg har nu kontaktet erhvervsstyrelsen i hver anden dag i mere end to uger, men de har ikke rettet fejlen, og er ved at være der, hvor det begynder gøre ondt.

Sagen meget kort: oprettede min virksomhed (aps) i starten af november. Alt gik som planlagt, og da jeg fik sagsresumeet efter registreringen, var det hele i orden. Da jeg så modtager registreringsbeviset, kan jeg se at der er noget galt. Det er faktisk min bank, der gør mig opmærksom på det. Det skal siges at vi er to ejere/stiftere, hvor jeg ejer 70% og er direktør. I registret og på registreringsbeviset under "Ejere" står den anden person 2 gange med ejerandel på 30 %, og jeg står der skam også, blot UDEN nogle andele, dvs. kun navn. Sagen er den, at min bank har oprettet erhvervskonto til min virksomhed og alt er klar, men vil dog ikke trykke på den grønne knap før info på cvr.dk stemmer overens med virksomhedens stiftelsesdokument/ejerbog. Hvilket jeg godt kan forstå. 

Første gang for mere end to uger siden tog jeg kontakt til erhvervsstyrelsen og fortalte om mit problem. De kunne se, at den er hel gal, og at jeg ikke har gjort noget forkert - "Du er ikke den første i min tid, der har haft dette problem" - fik jeg at vide at den første medarbejder. "Den slags kan tage tid at rette". Efter 3 dage ringer jeg igen, nu får jeg at vide, at det sagtens kan tage 7 til 14 dage. Og vedkommende, medarbejder nr. 2, opretter en sag. Bliver ved med at kontakte, men hver gang får jeg at vide, at de kan ikke se noget, altså den sag, der er blevet oprettet. En anden medarbejder oplyser mig, at efter har spurgt en teknisk medarbejder er der følgende løsning på mit problem - skal gå ind på ejerregisteret, slette den anden person helt, logge ud, logge på og tilføje ham igen. cvr.dk vil opdatere i løbet af 72 timer. Det gjorde jeg så, men der skete selvfølgelig ingen ting. Nu er jeg i kontakt med en ny medarbejder, som igen har oprettet en sag (sjovt at de ikke kan se, hvad de andre har oprettet eller hvem jeg har talt med - man indtaster jo sit CVR så en eller anden for for log burde de have). Jeg er i kontakt med hende hver anden dag nu, men der sker ikke noget.

Hvad fanden skal man gøre? Jeg har ellers haft et godt indtryk af Erhvervsstyrelsen, og fik altid hjælp da jeg behøvede, men nu er jeg bare træt. Jeg skal betale nogle regninger, og det kan jeg før de retter. Hvad kan jeg gøre? Er det virkelig så svært at rette fejlen for dem?

Mvh Martin 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt er det en god ide at notere sig hvem man har talt med hos en offentlig myndighed, så man altid kan vende tilbage vedkommen.  Kontakt  den rigtige afdeling i Erhvervsstyrelsens, bed så om at tale med en overordnet. 

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

tjae... det offentlige....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)