Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny regel ApS skal angive antal ansatte og - spec af personale omk??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis et lille ApS med omsætning feks under 200.000 benytter sig af retten til ikke at vise nettoomsætning men sammendrage årsrapporten i bruttofortjeneste” efterfulgt af afskrivninger – til resultat af ordinær primær drift -  efterfulgt af ordinære og extraordinære finansielle– til Resultat før skat –  - skat og resultat efter skat.

 Selskabet viser således ikke personale omkostninger, da disse jo fragår inden Bruttofortjeneste.

Er dette funktions eller artopdelt ?

Det må vel så også betyde at selskabet ikke skal angive personale-omkostinger- trods nye regler om at de skal fremgå hvis man afleverer funktionsopdelt regnskab skal specificere BELØB for personale omkostninger (da disse jo fragår inden bruttofortjenesten)?

Men skal selskabet så i ledelsesrapport angive ANTAL ANSATTE (eller måske bare i note). Som jeg læser nye regler, skal dette altid fremgå for et driftsselskab?

Jeg håber det er forståeligt spurgt

vh John Hannover

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter den artsopdelte vil personaleomkostninger komme EFTER bruttofortjeneste og kan altså ikke sammendrages!
Inden funktionsopdelt allokeres løn omkostningerne til de respektive dele hhv. Produktion, administration mv og indgår derfor i disse forskellige omkostningsgrupper.

Der er derfor intet til hinder forboplysning om gns. Antal ansatte som ganske rigtigt nu er et krav i klasse B.

Hvis man er en så lille virksomhed, som skitseret kan det overvejes om reglerne for mikrovirksomheder kan bruges. Derved undgåes denne note.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Efter den artsopdelte vil personaleomkostninger komme EFTER bruttofortjeneste og kan altså ikke sammendrages!
Inden funktionsopdelt allokeres løn omkostningerne til de respektive dele hhv. Produktion, administration mv og indgår derfor i disse forskellige omkostningsgrupper.

Der er derfor intet til hinder forboplysning om gns. Antal ansatte som ganske rigtigt nu er et krav i klasse B.

Hvis man er en så lille virksomhed, som skitseret kan det overvejes om reglerne for mikrovirksomheder kan bruges. Derved undgåes denne note.

Som reg. revisor hidtil har opstillet det - som jeg angav:

 ”bruttofortjeneste” efterfulgt af afskrivninger – til resultat af ordinær primær drift -  efterfulgt af ordinære og extraordinære finansielle– til Resultat før skat –  - skat og resultat efter skat.

så må jo personale omkostninger indgå inden bruttofortjeneste (går de regnskabsmæssigt) og så må det vel være FUNKTIONSOPDELT som jeg ser det ( 5,4 mio. kr i omsætning, 2,7 mio. kr. i balance og 10 ansatte og ikke overskrider to af grænserne i to år i træk, ) og dermed skal der ikke angives personaleomkostninger separat for 2016 (ganske som de tidl. ikke har været angivet) 

Skal antal ansatte heller ikke angives for mikrovirksomhed i de nye regler?

Noget godt sted at læse mere om hvad et selskab så kan slippe med (ikke voldsomt informativt for kreditorer men sådan er det jo bestemt)?

I alle fald ja - det selskab kan jo bruge mikro virksomheder som basis og undgå de fleste noter TAK

HVIS man angiver som mikrovirksomhed og gør opmærksom på det - SKAL man så helt undlade ledelsesberetning, eller MÅ man stadigt gerne skrive lidt - uden dermed at skulle leve op til alle klasse B regler?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset jeg vælger Mikro eller alm klasse B - i testkørsel af regnskab 2.0 basis - kan jeg ikke se jeg kan taste Bruttoresultat - jeg tvinges til at angive Nettoomsætning mm  - men ved jo, at man for mikro og mindre klasse B - kan undlade at offentligøre Omsætning. Hvordan kan man så det i regnskab 2.0?

vh John spørgehoved

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 05:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal fjerne hakket i autosum og feltet med brutto... bliver hvidt og du kan udfylde det

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hapset fra loven som Cef henviser til.

3. Skema for resultatopgørelse i beretningsform, artsopdelt (regnskabsklasse B, C og D)

(* ud for posten indikerer, at små og mellemstore virksomheder kan sammendrage posten, jf. §§ 32 og 81. Bruttofortjeneste/Bruttotab i parentesen skal i så fald placeres i stedet)

1. Nettoomsætning *

2. Ændring i lagre af færdigvarer og varer under fremstilling *

3. Arbejde udført for egen regning og opført under aktiver *

4. Andre driftsindtægter *

5. Eksterne omkostninger *

a) Omkostninger til råvarer og hjælpematerialer *

b) Andre eksterne omkostninger *

(Bruttofortjeneste/Bruttotab)

6. Personaleomkostninger

a) Lønninger

b) Pensioner

c) Andre omkostninger til social sikring

Personaleomkostninger er altså efter posten Bruttofortjeneste og uden stjernemarkering, så den kan derfor ikke undlades. Den revisor må åbenlyst have lavet fejl. :)

Edit: Mht. til funktionsopdelt, så er lønninger jo inde under de forskellige afdelinger. Altså nogle af lønninger er inde under Bruttofortjeneste, og andre under Distributionsomkostninger og  Administrationsomkostninger. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fino tak alle - de kommer på efter brutto - lidt sjovt de aldrig har været det. Det er godt nok ejer selv - men jo løn som vel går ham til personaleomkosting .?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)