Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat og udvidelser i starten af året

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Min virksomhed består af to klinikker for psykologer etc.

Jeg står i den situation at jeg udvider med endnu en klinik d.1/4-17.

Lige nu virker det ret dumt at jeg skal skal betale skat af overskudet for 2016, når jeg står og skal bruge  alle pengene på nye lokaler, indretning etc. få måneder senere i 2017.

Findes der er smart måde at øremærke de penge jeg har stående på kontoen her i 2016 til et projekt om 4 måneder - i 2017?

Kan jeg eventuelt investere pengene i aktier eller andet, sådan at overskudet minimeres - og så trække dem ud igen, når jeg skal bruge dem 1/4-17.

Jeg kører på VSO.

Hvad siger de kloge hovedet herinde? :-)

Venligst Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan ikke gemme pengene til næste år - ikke ved aktier eller andet - det er ligemeget om du har kontanter aktier eller guld, og er det indtægt for 2016 så skattes det i 2016 ganske enkelt

Som du beskriver det, er der ikke periodisering eller andet som umiddelbar mulighed. Trøst dig- du får vel et overskud næste år hvor du er glad for udgiften så pengene forsvinder jo ikke samlet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

En tanke du måske kan 'lege' lidt med:

Du kan købe møbler, planter, computer, tæpper mm., så længe det er under grænsen for straksafskrivning - I samme moment afskriver du indkøbene. Så har du det 'liggende' til om 4 måneder. Derved kan du trække beløbet fra i skat allerede i år. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)