Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor den udfordring at skulle fakturere (i USD) kunder i udlandet i såvel EU-landen som lande uden for EU. Mine ydelser er momspligtige i Danmark. Hvordan håndterer jeg det forhold, at momssatserne er forskellige fra land til land - og hvordan styrer jeg momsregnskabet?

pft - Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Branchen afregner i USD worldwide. Tak for links!  ;-)

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

silqom:
Branchen afregner i USD worldwide

 

Oki

Hvis du ikke allerede har det, vil det være en god ide at få en USD konto i din bank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

silqom:

Jeg står overfor den udfordring at skulle fakturere (i USD) kunder i udlandet i såvel EU-landen som lande uden for EU. Mine ydelser er momspligtige i Danmark. Hvordan håndterer jeg det forhold, at momssatserne er forskellige fra land til land - og hvordan styrer jeg momsregnskabet?

pft - Smile

MOMS:

VARER OG YDELSE

til firmaer i EU som er momsregistrerede i deres EU land: Du fakturer med reverse charge = uden moms men skal checke at modtager er momsregistreret

til firmaer uden for EU - du fakturerer uden moms

til private i EU - varer - du fakturerer med dansk moms.  - Elektroniske ydelser: du skal være tilsluttet onestopshop systemet, kende modtagers land, og fakture  med landets lokale moms OG angive moms til hvert EU land som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html .

Til private uden for EU - du fakturer uden moms

Om du fakturerer i den ene eller anden valuta er uden betydning - du skal dog være opmærksom på lidt mere bogføring da du jo kan få valuta differencer og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - det er på plads!  Men tak for input!  Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)