Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde lukker sit selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har kendskab til at min kunde muligvis er ved at lukke sit selskab for at flytte aktiviteterne over i et andet selskab gennem en bekendt, hvor jeg har en faktura ude som ikke er betalt.

Selskabet bliver lukket helt normalt med hjælp fra revisor. Selskabet er meget nyt, men jeg ved at de har haft indtægt, da jeg kender en af deres kunder og selv har fået betaling for en tidligere faktura. 

Selskabet er et IVS

Hvordan kan jeg sikre mig at få min betaling?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukker de via likvidation skal du anmelde dit krav til likvidator. Bruger de metoden og indhenter skattekvittance hæfter de personligt for evt. krav efter selskabet er lukket. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

WorkDanmark:

Hej Amino,

Jeg har kendskab til at min kunde muligvis er ved at lukke sit selskab for at flytte aktiviteterne over i et andet selskab gennem en bekendt, hvor jeg har en faktura ude som ikke er betalt.

Selskabet bliver lukket helt normalt med hjælp fra revisor. Selskabet er meget nyt, men jeg ved at de har haft indtægt, da jeg kender en af deres kunder og selv har fået betaling for en tidligere faktura. 

Selskabet er et IVS. 

Hvordan kan jeg sikre mig at få min betaling?

Selskabet lukkes helt normalt - hvad betyder det? Hvis det betyder ved erklæring, så må ejeren ikke have en gæld der er ikke oplyst for så bliver han personligt ansvarlig for den.

At de har haft en kunder er desværre ikke lig med de har penge, de kan jo været gået i udgifter og løn osv.


Hvis det, som man kunne frygte, lukkes ved likvidation eller konkurs så er det kurator du skal til, men så er der generelt ikke nogen penge at hente for alm fordringer (simple kreditorer)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis virksomheden med den bagved værende ejer har ladet selskabet påtage sig en forpligtelse uden tilstrækkeligt kapitalgrundlag, skal du true direktøren som sikkert også er ejeren med et personligt søgsmål - krav om erstatning m.v. Det plejer ret enkelt at medføre en hurtig betaling. Vi kan evt. hjælpe dig via en af mine kanaler: www.neminkasso,dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)