Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Italien af momsfritagede varer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg er i gang med at starte en virksomhed op, hvor jeg indkøber varer fra Italien, nærmere bestemt tasker. Jeg har længe været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle momsregistrere mig eller ej, da det pt. bare er en hobby, der nok ikke vil omsætte for de 50.000 om året. Jeg så fordelen ved at lade være, da jeg derved kunne sælge varen billigere til private, hvilket er min primære målgruppe. 

Jeg skal netop til at godkende og betale for ordren, hvor firmaet så informerer mig om, at der ikke bliver lagt IVA (Italiens moms) på varerene, da de er fritaget. 

Hvordan skal jeg forholde mig til det i DK, når nu jeg ikke er momsregistreret? Det kan vel næppe passe, at jeg fuldstændigt slipper for at betale moms et eller andet sted? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre det er en privat person så har jeg også tilgode at høre om momsfratagede VARER fra Italien. Jeg deler din opfattelse af, at noget lyder forkert. Måske tror han du er momsregistreret og sender med reverse charge.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en privatperson. Det er et mindre firma med at par butikker i det nordlige Italien, hvor jeg har handlet i så sent som i sommers. Jeg har på intet tidspunkt nævnt, om jeg er momsregistreret og de er klar over, at jeg er igang med at starte en hjemmeside op. Jeg spurgte derfor ind til, om IVF ville blive tilføjet på den endelige invoice, eller om det var en del af de priser, som jeg var blevet oplyst. Hertil kom svaret om momsfritagelse
Jeg havde nemlig også regnet med, at jeg skulle betale den lokale moms.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)