Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan selvangiver jeg handel med husdyr?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber kalve det ene år og sælger dem året efter til slagtning. Omsætningen overstiger ikke 50.000 og jeg er derfor ikke momsregistreret. Jeg har i forvejen et solcelleanlæg som kører efter virksomhedsordningen og spørgsmålet er, om jeg kan lade regnskabet med kalvene indgå i dette, og benytte henholdsvis rubrik 111 og 112 til den samlede indberetning?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne Ø:

Jeg køber kalve det ene år og sælger dem året efter til slagtning. Omsætningen overstiger ikke 50.000 og jeg er derfor ikke momsregistreret. Jeg har i forvejen et solcelleanlæg som kører efter virksomhedsordningen og spørgsmålet er, om jeg kan lade regnskabet med kalvene indgå i dette, og benytte henholdsvis rubrik 111 og 112 til den samlede indberetning?

For at din handel med kalve kan indgå i en VSO, skal de opfylde betingelserne for anvendelse af VSO. Dvs. din handel med kalve skal være selvstændig erhvervsvirksomhed! og ikke bare "hobby"-virksomhed.

Så tror du får svært ved at lade det indgå i din VSO!

Men det betyder ikke at det ikke skal indberettes i rubrik 111 eller 112, rubrikkerne for underskud/overskud! Da det er rubrikkerne for overskud/underskud af alle virksomhedsindtægter.

 

Har du en revisor til at lave din VSO? han vil kunne forklare det. Hvis du selv laver VSO'en (rubrik 147-152 og 984) så kan værdierne og over/underskud (formentlig) ikke indgå i beregningen herfor.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)