Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til at turde at taget springet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny herinde og er blevet anbefalet at følge lidt med i Animo verden.

Jeg er igang med at opstarte en konsulentvirksomhed. Jeg har haft drømmen om at starte op for mig selv, igennem de sidste 4 år OGGG Nu er muligheden der og jeg er stille begyndt at bygge mit fundament til hvad der forhåbentlig skal blive min virksomhed.

Jeg har brug for at høre fra andre selvstændige, hvordan det er at turer at satse ALT.

Jeg har en lille familie så er forpligtet til at få penge ind på kontoen. Hvordan har jeres opstartsperiode været ? ( på godt og ondt)

MVH

Heidi

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Apptimize Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi

Stort tillykke med projektet. Når først du har fået den tanke, at du skal starte op som selvstændig, er det svært at ligge den fra sig igen. 

Jeg stoppede selv mit 8 til 4 arbejde den 14. oktober, så det er også nyt for mig at være der, hvor jeg selv bestemmer hvornår jeg vil arbejde og ikke skal møde ind på et fast sted hver dag. 

Jeg har heldigvis arbejdet lidt på projektet i et par år (i min fritid), hvilket giver mig en god, stabil indkomst og målet er, at nu hvor jeg kan koncentrerer mig 100% om min lille virksomhed, at kunne skalere det op. 

Jeg synes er lidt fedt at have pistolen for panden og kan mærke, at det motiverer mig til at få gennemført mange flere projekter. Det er selvfølgelig også det, der skræmmer mange fra at blive selvstændig, men har du det drive, så er det virkelig her du kommer til at mærke forskellen på, at lave en hobby virksomhed og en rigtig virksomhed, som du skal leve af.

Med en familie på sidelinjen, vil mit råd være, at du skal indrage dem i projektet. Ikke at de skal hjælpe dig med det praktiske, men få grønt lys fra dem, så de bakker op og støtter dig. Jeg hører fra flere selvstændige, at der ofte mugges lidt i hjørnerne over, at den selvstændige arbejder hele tiden eller ikke bidrager med det ene og andet.

Få lavet klare aftaler på hjemmefronten, så de også forstår, at du faktisk er på arbejde, når du sidder hjemme foran computeren. Det betyder også, at du ikke lige kan hente ungerne, hente julepynt ned fra loftet eller kan køre bilen på værksted. Det var du jo aldrig blevet bedt om, hvis du var på arbejde ude i byen. 

Jeg har et skilt hvor der står: IKKE NU, som jeg sætter op, hvis jeg ikke vil forstyres :)

....og husk at fejre dine små sejre som selvstændig: Hjemmeside færdig, første kundebesøg, første ordre....ect. Vi var ude at fejre, at jeg fik min første kommision på en af mine affiliate hjemmesider: Knap 5 kroner - Yep, det var rent underskud at bruge 300,- på Carls Jr., men for familien giver det en følelse af, hvad det er jeg laver og at de også drager fordel af mit projekt. 

Opstartsperioden kan synes som masser af arbejde til ingen penge, men hold ud. De skal nok komme!

Held og lykke med projektet. 

Brian

Fra Århus
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var verdens bedste besked at få :) TAK FOR DEN. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)