Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed på en måned

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Fra  iGoRep.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

(Håber indlægget er landet i den rigtige kategori)

Jeg vil gerne starte med at takke alle som har bidraget med indlæg her.
Dette er mit første indlæg, men jeg har nydt godt af alle de indlæg og svar som ligger her allerede.
Det har bestemt været med til at gøre opstarten af mit enkeltmandsfirma til en sand fornøjelse.
Havde ellers forberedt mig på at det kunne komme til at tage en evighed, baseret på de forskellige skrækhistorier om langsommelige banker osv.

Synes derfor, at jeg gerne ville dele denne succes oplevelse med jer.
For præcis 28 dage siden, oprettet jeg mit cvr nr. som det allerførste trin i processen.
Derefter er det bare gået som en leg og er nu allerede igang med mit firma, med de første kunder i butikken.

Jeg vil komme med følgende råd til alle der tænke på at gå i gang selv - Spring ud i det!

Der har været mange ting som skulle sættes i søen, men alle steder har jeg kun mødt medgang.
Som noget af det første lavede jeg en Virksomhedsplan, men udover at den var god til at sætte nogle tanker i gang, har jeg faktisk ikke brugt den siden jeg lavede den.

Ringede til min bank (Jyske Bank) og fortalte om min plan, svar: "Det lyder som en god idé, jeg operetter en firmakonto med det samme" - Pris = 0,- i oprettelse. Og efter en uge var den på plads

MobilePay Buisness: Et enkelt klik på deres hjemmeside, en enkelt telefon samtale og så var det på plads.

Regnskabprogram: Prøvekørte 2 gratis programmer sideløbende: Købte den der kunne tilbyde betaling med visakort via faktura.

Hjemmeside: Havde en idé om hvordan den skulle se ud, så fandt en skabelon der matchede 

Købte et telefon nummer til en aflagt mobil derhjemme, til et firma nr. ( Et godt råd - Drop de dyre guldnumre, tænk alternativ. I stedet for at dele nummeret op i xx xx xx xx så kig efter numre der skrives xx xxx xxx, så er det forholdsvis nemt, at finde et nummer der er nemt at huske.)

Brugte 2 dage på at prøve forskellige online booking systemer til hjemmesiden.

Lavede en Facebook side

Skrev til den leverandør jeg havde udset mig - Blev oprettet som "Trade Kunde", 4 dage efter var varelagret på plads.

Lavede selv et logo til hjemmesiden. (http://igorep.dk)

Bestilte magnetskilte til bilen, lidt trøjer med logo, visitkort osv.

Alt i alt har det kostet ca. 2000,- ekskl. varelager, at starte firma.
Løbende omkostninger pr. måned løber op i omegnen af 350,- (bank, visakort, hjemmeside, booking system, regnskabs program, telefon)

Håber dette kan bruges som et lille spark i bagen, til dem som går med tanken, men ikke er kommet igang endnu.

Venlig hilsen

Johnni Kjølby

iGoRep.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnni

Til lykke med successen og tak for en fin "to do-liste".

Alle vil nok ikke have lige så let ved det som du, men det er i hvert fald et opmuntrende og motiverende indlæg.

Og godt indspark med Virksomhedsplanen som imo netop er en måde at få sat tingene i system inde i hovedet OG få dem kommunikeret ud til de rette samarbejdspartnere.

Held og lykke fremover

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er imponerende du har formået at få et firma op at stå så hurtigt, med hjemmeside og det hele.

Stort tilykke og held og lykke med firmaet.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Genbolig Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk - og tillykke med virksomheden. 
Det er en god to do-liste du har lavet der, den vil jeg kigge på et par gange. 

Held og lykke med det hele! 
Mvh Simone

Tilmeldt 1. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnni

Tillykke med virksomheden. Dit koncept med, at køre ud til kunderne kan jeg godt lide!!

Hvor køber du dine OEM skærme og andre reservedele?

Håber du får vind i sejlene.

Mvh Thomas

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Fra  iGoRep.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Det er vist det man kalder en forretnings hemmelighed ;-)

Har lavet mange telefoner gennem tiderne med mange forskellige leverandører, men også med meget svingene kvalitet.
Ikke alle der reklamere med OEM, holder hvad de lover.
Har nu fundet to faste leverandører, som kan levere i en kvalitet der aldrig svigter.
Jeg giver lidt ekstra, men det er alle pengene værd.
Kan dog røbe, at jeg handler i udlandet. (IKKE ASIEN!!!)
Der er lidt længere leveringstid, men hvis man er lidt forudseende, så kan det sagtens lade sig gøre.

Tak for din kommentar.

Vh. Johnni

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnni.

Tillykke med den fine opstart Yes

Der er jo også potentiale i at udvide forretningen til eks. Aarhus og Aalborg området, hvis du bare finder en seriøs samarbejdspartner der Wink

Held og lykke med det!

Dbh
Michael Haahr

Tilmeldt 1. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnni

Ja okay det tænkte jeg nok det var:-)

Der er ikke andet for, at "finkæmme" internettet for gode tilbud.

Mvh Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)