Min datter har begivet sig ud i at etablere brødproduktion i Buenos Aires, hvor hun bor. Lige nu leder hun efter erfaringer og styringsredskaber til at kunne levere frisk brød hver dag og stadig sove godt. Med Danmarks store fødevareproduktion og købernes mulighed for at se hvor alting kommer fra, vil jeg forvente at de fornødne kompetancer og erfaringer er til stede i Danmark. Kan nogen kaste lys over dette? |
Et projekt som har en kapital på USD 300.000, bør ikke fundere sin logistik på baggrund af indlæg på et online-debatforum langt fra, hvor hun befinder sig.
Man vil normalt gå til en regional udbyder af ERP-systemer og betale hvad det koster, at få konfigureret den rette logistik og organisation. Alternativt går man til virksomheder som som Deloitte, PwC, KPMG eller lignende, som har netværk og knowhow. Det er højt specialiseret og meget dyr viden, du efterspørger. Og det kan koste dyrt at vælge et forkert setup.
Men udover det, så er svaret på dit spørgsmål enkelt:
Det styres bedst med en skræddersyet kundeportal og ERP-system, en effektiv forsyningskæde, den rigtige interne organisatoriske indretning etc.
Held og lykke med bageriet.