Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af udgifter 6 måneder FØR virksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg skal afregne moms for sidste kvartal i 2016 (min virksomhed har kun eksisteret siden 1/10-2016).

I forbindelse med opstart af min enkeltmandsvirksomhed har jeg bogført udgifter 6 måneder tilbage FØR opstart af virksomheden.

Ved oprettelsen af min Dinero-bruger, startede regnskabsåret som standard fra 1/1-2016. Jeg har, uvidende som jeg er, ladet regnskabsåret være og blot skrevet den originale købsdato på købsfakturaerne (udgifter). Disse udgifter går tilbage til 27/5-2016, altså lang tid før indeværende momsperiode. Men det går jo ikke i forhold til reglerne for bogføring af udgifter 6 måneder tilbage FØR virksomhedsstart.

Jeg kan så forstå, at jeg er nødt til at ændre regnskabsåret til start den 1/10-2016 og så redigere købsdatoen for alle mine udgifter til den første dato i regnskabsåret? Er det korrekt forstået?

Venlig hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

du skulle bare have bogført alt per 1/10 forudsat du har fulgt alle 6 mdr reglerne. Nu kan du jo i princip bare lægge moms sammen men det kan godt være du forstyrre dinero automatik da den jo nu ser moms i de andre kvartaler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave momsafregningen i Dinero i hvert kvartal for sig og så første gang blot afregne summerne hos Skat.

Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg klar over på nuværende tidspunkt. Men faktum er, at jeg har gjort det forkert. Så spørgsmålet er, hvordan jeg "udbedrer skaderne".

Hvordan skal jeg lave om i regnskabet, så det giver mening i forhold til korrekt afregning af moms.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Se mit svar :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)