Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vil starte mindre virsomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler et godt råd.

1. jeg ønsker at starte en mindre virksomhed med omsætning max 50.000. er jeg nødsaget til at bruge nit cpr. nr  helst ikke eller

kan jeg få et cvr nr. til en mindre virksomhed, jeg er klar over at den med cpr. nr. er uden moms, mit ønske er en mindre virsomhed med

lille omsætning hvor jeg skriver fak. med moms. og afregner den skat.

2. kan man starte med en mindre virksomhed og senere evt. ændre den til en mindre virk. med omsætning på 100.000 kr.

er der nogen der kan hjælpe   mvh. jan

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan. Du kan til enhver tid som myndig starte en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed. 50.000-grænsen betyder, at du SKAL momsregistreres, hvis dit salg overstiger dette i en 12-måneders periode. Du behøver ikke på forhånd fastlægge, om det er en stor eller lille omsætning, du har.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dj Handel & Marketing:

Jeg mangler et godt råd.

1. jeg ønsker at starte en mindre virksomhed med omsætning max 50.000. er jeg nødsaget til at bruge nit cpr. nr  helst ikke eller

kan jeg få et cvr nr. til en mindre virksomhed, jeg er klar over at den med cpr. nr. er uden moms, mit ønske er en mindre virsomhed med

lille omsætning hvor jeg skriver fak. med moms. og afregner den skat.

2. kan man starte med en mindre virksomhed og senere evt. ændre den til en mindre virk. med omsætning på 100.000 kr.

er der nogen der kan hjælpe   mvh. jan

1 Du kan være CPR - op til en forventet omsætning på 50.000 kr på enhver 12 mdr periode - føre regnskab og skatte af overskud - uden moms.

Du kan også på samme betingelser få CVR som Personlig Mindre Virksomhed = PMV - CVR uden momsret og pligt - og uden andre mulige pligter så som ikke import fra uden for EU og ikke ansatte. Du får så et CVR nummer.

2 Dennne PMV kan du, med samme CVR nr omdanne til almindelig enkeltmands med moms, lige når du vil, enten fordi du gerne vil momsregistreres selv med lav omsætning, eller fordi du kan se du vil komme over de 50.000 kr på en 12 mdr periode

Læs evt min E-bog til 55 kr om netop Personlig virksomhed inkl. PMV og meget andet letlæst - stiftelse, skat, moms, regnskab og inspiration Link til indholdsfortegnelse og evt køb her http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)