Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån fra familiemedlem i Udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har snakket med en familiemedlem, onkel, I Irak som har indvilliget mig i at låne mig penge. 

Jeg ved dog ikke hvordan vi kan få foretaget dette, da min onkel tænker at han bare skal sende mig de mange penge til min bank konto. Jeg fra min side af kan hurtigt regne ud at som minimum så vil jeg blive ringet op af skat, da vi snakker om et pænt beløb. 

Er der nogen der har erfaringer med hvordan man foretager sådan en sag eller har en ide hvem man skal snakke med? 


Alle svar modtages med kyshånd :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nok både for skat - og måske for bank (hvidvask) vil det være smart at finde noget dokumentation der viser du har den onkel og det er et lån. Afhængigt af beløbsstørrelse mm må det være arbejdet værd at kunne dokumentere, præcis hvem pengene kommer fra, og netop via bankoverførsel giver jo i sig selv en vis kontrol, da man jo kan finde afsender banken - modsat hvis det var Western Union eller lignende

Du har ret i at skat og bank kan ville spørge til større beløb fra Irak, så dokumenter ordentligt -

Evt hør skat selv - OG banken som jo skal holde øje med hvidvask - hvad DE hver for sig ville mene der skulle til af dokumentation - ved at skrive til skat via kommunikation så du har det på skrift - og til banken via email (måske netbank-mail) - og så bare lev op til det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtages der mere end 10000€ har man selv pligt til at anmelde modtagelsen til SKAT. Det straks ved modtagelsen.

Princippet er samme blanket som i nedenstående link.

http://www.skat.dk/data.aspx?oId=2041075

Dertil kommer også at Banken har en pligt til at holde øje med unormale transaktioner.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)