Her kan man læse kontraktens ordlyd.
6.2
Der er mellem parterne aftalt en gensidig og ufravigelig tavshedspligt vedrørende alle elementer af parternes samarbejde. En hver uoverensstemmelse mellem partnerne skal løses diskret, og det er derfor begge parter forbudt offentligt at redegøre for omstændigheder der direkte eller indirekte er en følge af det samarbejde, som denne kontrakt ligger til grund for. Denne tavshedspligt omfatter en hver negativ offentlig omtale af den anden part eller af samarbejdet, uanset i hvilken form denne er fremsat og offentliggjort.
6.3
Der er mellem parterne aftalt en gensidig konventionalbod på kr. 5.000,00 pr. dag, hvor et brud omfattet af pkt. 6.2 er offentligt tilgængelig, online eller på anden vis. Der skal betales konventionalbod fra den første dag bruddet på tavshedspligten er offentliggjort, og indtil denne igen er fjernet, begge dage inklusiv. Såfremt der er sket mere end ét brud, eller såfremt det samme brud er offentliggjort flere forskellige steder, beregnes der konventionalbod for hvert brud individuelt.
Spørgsmålet er vel, om ovenstående er lovligt? At parterne forsøger at løse sagen, er da altid den bedste løsning, men hvis f.eks inkassofirmaet ikke vil finde en løsning, har de jo selv forbrudt sig mod ordlyden i kontrakten.
Og så er spørgsmålet ligeledes, om ovenstående kun er gældende, hvis man har negative kommentarer. For der er godt nok mange på deres TP, som overtræder ovenstående, dog med positivt ros til firmaet. Såfremt firmaet accepterer disse, og kun jagter dem, som har haft en dårlig oplevelse, kan der være tale om stiltiende accept...
Ligeledes er spørgsmålet, om ovenstående overhovedet er en lovlig formulering, det er ihvertfald en smart måde, hvis det er, at undgå negativ omtale fra utilfredse kunder...