Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et gymnasium tvinge en elev til at oprette en Facebook profil?

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum at spørge vedrørende dette spørgsmål, men jeg synes alligevel der er mange kloge hoveder herinde, så jeg ville prøve at give det et skud. Jeg står en i situation hvor en bekendt, har fået besked på at oprette sig selv en Facebook profil, da det skal bruges til undervisningen. 

Denne person har aldrig haft Facebook, og har aldrig ønsket at oprette en Facebook profil. Spørgsmålet er så hvor vidt gymnasiet kan "tvinge" ham til at oprette en profil, eller om det på nogen måder kan undviges, da han virkelig ikke har lyst til dette. Han skal til samtale snart med en leder omkring dette emne, er der noget man kan bruge som kan bevise eller på nogen måde tvinge gymnasiet til at give sig?

Mvh

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kan han ikke bare oprette en falsk profil hvis han ikke selv ønsker at være med ?
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er naturligvis en mulighed, men det er ret principielt, og både ham og jeg føler ikke at et gymnasium er berretiget til at diktere hvor vidt man skal have en profil på et social medie eller ej

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget interessant problemstilling du rejser. Personligt mener jeg ikke de kan tvinge nogen til bruge Facebook, da Facebook har en meget problematisk tilgang til personlige data, de ejer alt hvad du poster og har ret til at bruge det som de vil. Det må være augment nok til at man ikke kan tvinge nogen til at bruge det.

Alternativt kan du spørge hos undervisningsministeriet hvad deres holdning er.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være en sag som Folketingets ombudsmand kan behandle.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke klage til ombudsmanden før alle andre instanser er afprøvet først.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som et redskab i undervisningen eller et alternativ til intra til den daglige kommunikation, vil jeg tro at han ikke får et ben til jorden med sin holdning.
Hvis det er for at fremme den sociale sammenhæng i klassen/skolen tror jeg den er lidt mere åben.

Vi forlanger her i virksomheden at vores folk er på Facebook, det letter kommunikationen.
Nogle bruger det udelukkende til arbejde mens andre er helt i den anden grøft.
Det kan vi fordi det er os der suverænt bestemmer hvilken kommunikationsform der skal bruges, vi har smartphones til dem der ikke ønsker at bruge deres egen til Facebook

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser man på gymnasieloven og herunder specielt den del der omhandler uddannelsens formål kan gymnasiet finde dækning for at anvende FB i undervisningen. Der er rimelige frie tøjler for gymnasiet til selv at vælge undervisningsmetode.

Skolen kan ikke tvinge en til at lave en profil på FB. Det vil naturligvis så kunne spille ind på den eventuelle karakter som følger med undervisningsaktiviteten.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Glasmager:
Vi forlanger her i virksomheden at vores folk er på Facebook,

Hvor er jeg glad for ikke at være ansat hos dig.

Der findes andre kommunikationsmuligheder, som ikke tvinger ansatte til at oprette sig på kommercielle platforme som FB, som ovenikøbet er af tvivlsom karakter.

At du stiller smartphones til rådighed ændrer jo ikke på at det er en personlig oprettelse på FB, som du tvinger dine medarbejdere til.

Dårlig ledelsesstil i min verden!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Glasmager

Totalt useriøst firma at tvinge medarbejde til at være på Facebook!

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)