Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK Hostmaster Hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  HerographicsDK Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, Jeg har endelig fået taget mig sammen til at købe mig et dansk domæne. Hvad jeg ikke vidst var, at man efterfølgende skulle registrere sig hos DK-Hostmaster. Denne process gik egentlig fint, men da jeg skulle ændre navneserveren til Namecheaps, da jeg allerede har hosting der, stødte jeg på problemer. 
Er der nogen af jer kloge mennesker, der kan fortælle mig, hvorfor DK-Hostmasters selvbetjening siger: Navneserveren er ikke registreret af DK Hostmaster, læs mere på https://www.dk-hostmaster.dk/da/oprettelse-af-navneservere. Burde Namecheaps navneservere ikke være registreretr? Og er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg fixer dette, så jeg kan få mit domæne, som btw er købt hos unoeuro, til at blive hostet ved Namecheap igennem DK-Hostmaster?

På forhånd mange tak

- Mia-Maya

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

For at en navneserver kan have registreret et dk domæne så skal den være godkendt af dk-hostmaster. Det er en forholdsvis simpel og billig process. Det er noget som udbyderen skal gøre, men du vil tit opleve at udenlandske ikke har gjort det.

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  HerographicsDK Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Så jeg skal skrive til Namecheap, for at få dette til at virke?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve men jeg tror ikke at det vil hjælpe fordi det kræver at de opretter sig som navneserver ansvarlige hos dk-hostmaster.

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  HerographicsDK Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvad ville din løsning være? Finde et andet hosting selskab? hvis ja, hvilke er allerede registreret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Namecheaps nameservere ikke er godkendt af dk-hostmaster, kan du opsætte dns hos unoeuro til at pege på namecheaps servere.

Start med at skrive til namecheaps support og bed om relevante ip-adresser, hvis de ikke kan hjælpe dig.

Herefter kan du opsætte dns hos unoeuro. Eventuelt med hjælp fra unoeuro support.

---

Alternativt kan jeg løse opgaven for dig. Pris: 400 kr. (1/2 timepris).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:
Hvis Namecheaps nameservere ikke er godkendt af dk-hostmaster, kan du opsætte dns hos unoeuro til at pege på namecheaps servere.

Det kræver stadig at domænet bliver oprettet hos Namecheap for at det kan routes ned i den rigtige mappe på serveren.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

miam12345:
Så hvad ville din løsning være? Finde et andet hosting selskab? hvis ja, hvilke er allerede registreret?

Unoeuro hvor du har købt domænet :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Det kræver stadig at domænet bliver oprettet hos Namecheap for at det kan routes ned i den rigtige mappe på serveren.

Mig bekendt benytte namecheap cpanel, hvor det normalt er muligt at oprette domæne med ekstern dns.

Det er dog efterhånden lang tid siden jeg sidst har brugt namecheap.

---

Niels Henriksen:
Unoeuro hvor du har købt domænet :D

Hvis et webhotel fra Unoeuro dækker dine behov, vil det som Niels skriver, være et oplagt valg.

Hvis du vil have cpanel kontrolpanel (som hos Namecheap), kan jeg anbefale https://meebox.net/da/ 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er korrekt hvad det bliver skrevet - men hvorfor Namecheap? Hvis det endelig skal være billigt, så vil jeg anbefale UnoEuro som et af de bedre af de billige. 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)