Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du til 3D scannere og hvad der er muligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge med-aminoer Big Smile

Er der nogen der har forstand på 3-d scannere?

Jeg går og grubler over med det er muligt at scanne bagagerummet af en bil og så ende med en model hvor alle mål er med. Bredde, dybde, højde, div. "forhindringer" som hjulkasserne, hattehylde osv.

Jeg har google Car interior scanner og kan se at der er noget der hedder ARtec 3D men,,,,, jeg er helt grøn, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, så vil det være helt fantastisk :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tusind tak Smile

Det ene firma havde Google fundet for mig, så dem kendte jeg til i forvejen, men de andre (moef) er nye...

Jeg vil dog også meget gerne høre fra  andre der måske kender til teknologierne bag... Én ting er jo at få fat i en sælger - iflg. dem kan deres produkter jo nok det meste.... det andet er en noget mere uvildig mening fra en der blot har interesse for emnet :o)

Hilsen Morten

Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gøre dig nogle erfaringer uden den store investering ved at bruge Kinect sensor fra gammel X-Box. Der findes masser af resourcer på nettet som beskriver hvordan samt gratis software (dog med begrænsede muligheder i den frie version)...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej alle i kloge med-aminoer Big Smile

Er der nogen der har forstand på 3-d scannere?

Jeg går og grubler over med det er muligt at scanne bagagerummet af en bil og så ende med en model hvor alle mål er med. Bredde, dybde, højde, div. "forhindringer" som hjulkasserne, hattehylde osv.

Jeg har google Car interior scanner og kan se at der er noget der hedder ARtec 3D men,,,,, jeg er helt grøn, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, så vil det være helt fantastisk :)

Hilsen Morten

Du er nødt til at skrive lidt om hvad du skal bruge scannet til. Du kan få systemer der kan skanne og reproducere disse ting ned til et par hundredele milimeter - de koster let 1 mio kr, eller du kan få noget til få tusinde kroner der kan gøre det med bedre end 1 mm. Prisen stiger exponentielt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Du er nødt til at skrive lidt om hvad du skal bruge scannet til. Du kan få systemer der kan skanne og reproducere disse ting ned til et par hundredele milimeter - de koster let 1 mio kr, eller du kan få noget til få tusinde kroner der kan gøre det med bedre end 1 mm. Prisen stiger exponentielt.

Jeg overvejer om det er muligt at scanne bagagerummet af en bil, og derved udregne alle mål. Bredde, højde, vinkler, hjulkasser etc. Ideen er at at jeg så kan beregne hvilke hundebure der passer i bagagerummet på de enkelte bilmodeller.OG det kan måske være en hjælp til at udvikle nye størrelser af hundebure.

Håber det var svar nok :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at jeg vil anbefale nogen specifikt, så er et af de store selskaber på dette marked 3D systems, og de har systemer fra iSense/Sense 2.... som koster 3000-4000+ moms. De skulle være brugbare til dit formål

RsComponents har en del som du kan se på.

Du kan hive cloud skyen ind i eksempelvis Fusion 360 som du kan bruge gratis hvis dit firma har mindre end 1 mio i omsætning.

Denne artikkel giver en god vej https://www.sculpteo.com/blog/2016/08/10/top-10-best-3d-scanners-for-every-budget/ men jeg synes noget af det mere færdige og ret veldokumenterede er NextEngine som ikke er med her, men der er mange veje.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)