Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har stor following på FB, hvordan tjener jeg penge på det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg sidder lige nu og prøver at finde ud af hvordan jeg kan monetize min snart 2 år gamle facebook side "Exchange Student USA" Vi har pt. 78500 aktive følgere på facebook og vi har netop oprettet vores instagram der nu har 2800 følgere. (Som er meget aktiv)

Vi stiger med cirka 500-1000 nye følgere på facebook om ugen og cirka 100-200 nye følgere om ugen på instagram.

Lige nu har vi bare fokuseret meget på content, for at få flere følgere, men hvordan kan jeg profiterer på dette løbende?

Jeg har haft reklamer kørende på min facebook side, men det ødelægger lidt for meget ift. til image osv.

Har i nogle super forslag til hvordan man gør det? Evt. merchandise på en webshope eller andre gode idéer?

Vores virale opslag får typisk 2,5-3,5t likes, 4-600 delinger, 3-400 kommentarer (folk der tagger hinanden osv)

Det er en super niche, skal bare lære at få noget mere ud af det.

Mvh

Tobias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Jeg tror jeg ville gribe opgaven sådan her an:

For at drive trafik til siden

1. Skriv alle de ting ned som Exchange Students skal ordne af praktiske ting, når de skal til USA.

2. Skriv/køb nogle dybdegående indlæg om de problemstillinger som man står med som Exchange Student (her kan sider som www.somera.dk hjælpe).

3. Post disse indlæg på jeres Facebookside og driv en masse trafik til hjemmesiden.

For at tjene penge siden

1. Opret en affiliate-bruger på https://www.momondo.dk/content/programmes/affiliate/ (og evt. på andre sider som tilbyder relevante services/produkter).

2. I jeres indlæg, hvor i højst sandsynligt vil omtale problemstillingen at finde flybilletter, linker i videre til momondo og scorer jeres provision hvis de besøgende køber deres flybillet den vej.

Ting jeg ikke ville gøre

For at holde troværdigheden høj og for, som du også nævner, ikke at skade jeres image, så ville jeg undgå at bruge bannerannoncer mm. på siden.

Hvis i får skrevet gode indlæg og får implementeret jeres links rigtigt, så er jeg helt sikker på at det vil give et større afkast. Husk ligeledes at tilføje muligheden for at dele jeres indlæg.

Det var lige hvad jeg havde på hjerte.

Skriv en pm hvis noget af det skal uddybes :)

Fra København K
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar. Meget brugbart! Tager gerne imod flere idéer, men alt dette har jeg faktisk ikke tænkt over, men det giver rigtig god mening :)

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias.

En idé kunne også være youtube.
Da der er høj aktivitet på din facebook, kunne de samme medlemmer være interesseret i at følge siden på youtube også. Videoer kræver selvfølgelig at der smides lidt tid efter det, men du er næsten garanteret en stor følger-skare. Og når man har følgerne (og tilhørerende views) er der forskellige måder at tjene penge på youtube.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jannox:
Videoer kræver selvfølgelig at der smides lidt tid efter det, men du er næsten garanteret en stor følger-skare. Og når man har følgerne (og tilhørerende views) er der forskellige måder at tjene penge på youtube.

Jeg går ud fra at de aktive admins arbejder remote, så det ville nok være relativt svært, medmindre én af dem påtager sig opgaven.

Fra København K
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er frivillige der arbejder på den :) De laver indlæg osv. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Frivillige? Det gør det jo kun mere oplagt med en kvalitetsbevidst blog.

Så kan i vel også invitere personer som har været exchange students til at skrive gæsteindlæg?

Dem kan i så rette til som i ønsker, og tilføje affiliate-links efter ønske.

Selve bloggen vil dermed også fungere som jeres SEO-element, når studerende søger på informationer ang. exchange-ophold og på jeres side kan læse om andres oplevelser.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Det er en god ide at informere om dette det praktiske.  Du kan finde interessante artikler om skoler og lokations som skiller sig ud. Du kunne lave en top ti liste over populære byer... 

Ideer til opslag:

"Ti ting du ikke burde gøre i USA"

"Historier fra den virkelig verden"

"Fakta om byer"

"Exchange student i Alaska fx."

"Almindelige fordomme om amerikanere"

Du kan også oprette blog indlæg om emnet, 

God arbejdslyst!!

René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Hvordan er det gået med dine planer?

God arbejdslyst!!

René

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)